Un nou punct de frontieră între România și Ungaria ar putea fi deschis după ce Guvernul de la București a aprobat un memorandum care vizează încheierea unui acord cu Guvernul de la Budapesta.
Executivul a aprobat, miercuri, în ședința de Guvern, un memorandum care vizează încheierea unui acord cu partea ungară pentru deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei româno-ungare între localitățile Nădlac și Csanadpalota.
Citește și De ce plimba Nelu Iordache banii europeni pentru construcția autostrăzii Nădlac-Arad printr-un cont al trezorierului PNL Giurgiu
Memorandumul vine după ce în iulie 2011, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, a semnat împreună cu omologul său ungar Acordurile privind conexiunea autostrăzilor între Arad – Nădlac (România) și Csanadpalota – Mako – Szeged (Ungaria) și între Cluj Napoca – Santăul Mare (România) și Nagykereki – Szolnok (Ungaria).
Scopul acordurilor era de crea cadrul necesar racordării autostrăzilor de pe teritoriul României cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune între cele două autostrăzi, pe linia frontierei comune, și de a reglementa condițiile tehnice de realizare a joncțiunii rutiere între cele două autostrăzi.
În acest an, Autostrada Nădlac-Arad se află pe lista principalelor proiecte de infrastructură finanțate. Pentru acest proiect se estimează că vor fi alocați, în 2013, 170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare.
Pe tronsonul I al autostrăzii, între Nădlac-Pecica – 22 km, lucrările au fost sistate după rezilierea contractului cu firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, ca urmare a unor fraude. Tronsonul II este terminat.