Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, este convins că persoanele care instigă la nepurtarea măștii de protecție pe durata pandemiei de coronavirus sunt plătite ca să manipuleze cetățenii.
În acest sens, șeful DSU a dat exemplu campania “Sus Inimile”, care prin intermediul unui clip îi îndeamnă, în special pe tineri, să renunțe la mască.
“Exemplul campaniei Sus Inimile. Clipul e încă acolo. E foarte bine gândit și țintit: o anumită categorie, de tineri până în 35 de ani. Filmul e făcut profesionist. Asta înseamnă că cineva a plătit bani. Asta înseamnă că avem o campanie cu specialiști. Nu poate să vină că a venit un specialist…
Cineva de sus crede că în două luni se închide un cont. Nu neapărat să sesizez eu SRI! Nu SRI închide un cont. Poate acum câțiva ani mergea așa. Trebuie să convingi Facebook că acel lucru e rău și maleific. Abia atunci se ia decizia suspendării. Depinde cum e dat mesajul și cât de bine dăm noi mesajul că asta e un fake. Am avut un grup de voluntari, mai ales la început, care făcea cartonașe în care explicau…
Dumneavoastră puteți să spuneți că nu vă convine masca. Avocatul poporului o să intre în istoria pandemiilor. Noi n-am făcut decât să avem perioade de blocaj, iar acele perioade se văd”, a declarat Raed Arafat la Medika TV.
De la începutul pandemiei de coronavirus, Raed Arafat a susținut permanent că purtarea măștii de protecție, mai ales în spațiile închise, ne poate proteja de infectarea cu COVID-19.
“Persoana respectivă reprezintă un risc pentru ceilalți și o amenințare asupra sănătății lor, chiar și dacă persoana respectivă nu crede și nu admite acest fapt. Așa cum trebuie să respectăm limita de viteză ca să nu punem viața altora în pericol, chiar dacă ne place viteza, trebuie să respectăm regulile de sănatate publică în perioada unei pandemii chiar dacă ele nu ne convin nouă. Regulile respective au un singur scop și anume protejarea sănătății publice, a sănătății comunității, a celor din jur, inclusiv a celor dragi nouă”, a mai anunțat, recent, Raed Arafat.