Prima pagină » Știri » Raport Greenpeace: Ce loc ocupă Bucureștiul în topul țărilor cu mobilitate durabilă

Raport Greenpeace: Ce loc ocupă Bucureștiul în topul țărilor cu mobilitate durabilă

Raport Greenpeace: Ce loc ocupă Bucureștiul în topul țărilor cu mobilitate durabilă
Capitala se află pe locul 13 din 14 orașe în privința transportului public, a siguranței rutiere, a calității aerului și a mobilității active, potrivit unui raport lansat de Greenpeace. Spațiul verde pe cap de locuitor în București este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita.

„Raportul reprezintă o completare a clasamentului orașelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă, în care au fost analizate 13 orașe europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zürich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta și Madrid. Bucureștiul a fost comparat cu celelalte orașe în ceea ce privește transportul public, siguranța rutieră, calitatea aerului, managementul mobilității și mobilitatea activă. Per total, Bucureștiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe, pe baza punctajului obținut pentru fiecare indicator”, se arată într-un comunicat al Greenpeace.

Este vorba despre raportul „Mobilitate durabilă în București. O evaluare bazată pe indicatori” lansat marți de Greenpeace România, material pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu și Energie.

La indicatorii siguranță rutieră, calitatea aerului și mobilitate activă (deplasare nemotorizată – mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureștiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilității, chiar pe ultimul loc.

În sursa menționată este subliniat faptul că în aceste domenii este nevoie de îmbunătățiri precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spațiilor verzi urbane, precum și prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei și pentru a crește atractivitatea lor pentru localnici și navetiști.

„Locul codaș ocupat de București este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orașe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48 % și o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spațiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România, potrivit aceleiași surse.

 

Citește și