Un raport al companiei de consultanță KPMG publicat marți arată că un volum estimat de peste 46 de mii de tone de CO2 pe an este emis de vehiculele rutiere în timpul așteptării la controlul de frontieră, ca urmare a amânării admiterii României și Bulgariei în Schengen.
Raportul arată că sunt necesari peste 311.000 mii de copaci maturi pentru a capta emisiile de carbon asociate așteptării la frontieră.
Un domeniu afectat de amânarea aderării României și Bulgariei la Schengen este impactul negativ asupra mediului al continuării controalelor la frontieră, din cauza emisiilor de CO2 produse de vehiculele care așteaptă să treacă frontiera și să fie procesate și ale căror motoare sunt lăsate în funcțiune.
KPMG în România a efectuat o analiză pentru a cuantifica care este acest impact și efectele sale negative asupra obiectivelor de mediu ale UE, scrie G4media.ro.
Cercetarea a presupus calcularea emisiilor de carbon pe o perioadă de un an de către vehiculele rutiere care așteaptă să treacă granițele dintre România și Bulgaria, România și Ungaria și Bulgaria și Grecia. Datele s-au bazat pe numărul de vehicule care traversează, pe tipurile de vehicule și pe perioada medie de așteptare. Pentru a colecta datele primare, specialiștii KPMG au trimis cereri de informații instituțiilor publice relevante din România, Bulgaria și Grecia, precum și organizațiilor private.
Cercetarea se bazează pe datele și informațiile obținute în urma acestor solicitări și primite până la data de 17 martie 2023. Studiul a luat în considerare emisiile datorate vehiculelor grele, vehiculelor ușoare, autobuzelor mari de pasageri, microbuzelor și autoturismelor (inclusiv toate tipurile de vehicule, de la cele mici la SUV). Apoi, a fost realizată o estimare a timpilor de așteptare, bazată în principal pe informațiile furnizate de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) în urma unor anchete și interviuri cu operatorii de transport rutier și companiile de logistică, precum și pe analiza KPMG.
Unele informații au fost, de asemenea, culese din statistici în timp real compilate de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră Române, care sunt publicate pe site-ul instituției.
Concluziile cercetării au fost că se poate estima că peste 46 de mii de tone de CO2 pe an sunt emise ca urmare a amânării admiterii României și Bulgariei în Schengen.