Raport preliminar privind avionul malaysian dispărut: cinci pagini fără informații relevante

Publicat: 02 05. 2014, 12:53
Actualizat: 28 07. 2014, 17:02

Raportul preliminar cu privire la zborul MH370 al Malaysia Airlines nu conține nicio revelație esențială în legătură cu ce s-a întâmplat în urmă cu aproximativ două luni cu acest avion Boeing al Malaysia Airlines, plecat din Kuala Lumpur către Beijing, înainte de a dispărea, probabil în timp ce survola Oceanul Indian.

 

Scurtul raport este însoțit de o înregistrare audio cu discuția dintre membrii echipajului din carlinga avionului și controlorii de trafic aerian, precum și documente aparținând companiei.
„La mai mult de o lună de la plecarea avionului de pe aeroportul internațional din Kuala Lumpur, încă nu se știe unde se află acesta”, afirmă textul, care a fost trimis pe e-mail presei.

Pentru prima dată, raportul oficial arată cu degetul înspre ritmul lent de reacție al autorităților, deoarece precizează că s-au scurs patru ore între momentul în care s-a constatat dispariția avionului, în jurul orei locale 01.38 și momentul în care alerta a fost lansată oficial.

Opt ore pentru a avertiza oficial

În plus, forțele aeriene au anunțat oficial abia după opt ore autoritățile civile că au reperat pe radare un avion despre care credeau că ar putea fi Boeingul ce efectua zborul MH370 și care se întorsese către spațiul aerian al Malaysiei și se îndrepta către Oceanul Indian.
Avionul probabil s-a prăbușit în Oceanul Indian, dar căutările masive nu au permis până în prezent să se găsească vreo urmă a unei eventuale epave.

Documentul dat publicității joi include un rezumat al discuțiilor dintre compania aeriană națională și controlorii aerieni mai degrabă stupefiați din Malaysia, Vietnam și Cambodgia pentru a încerca să stabilească ce s-a întâmplat cu acest avion după ce a dispărut de pe radare deasupra sudului Mării Chinei, la ora locală 01.21.
OIAC cere în general un raport în 30 de zile după un accident aerian, iar autoritățile malaysiene au confirmat că l-au predat la timp. Dar a fost nevoie de o așteptare de trei săptămâni pentru ca acesta să fie dat publicității.

Malaysia continuă investigațiile cu privire la soarta avionului și a precizat în această săptămână că a angajat un fost oficial al aviației civile a țării pentra a conduce o anchetă la care participă membri ai consiliului național american pentru securitatea transporturilor și alte agenții străine specializate în aviație.

Documentul publicat joi nu conține nicio informație provenind dintr-o anchetă specifică a poliției malaysiene pentru a stabili dacă ar putea fi vorba despre un act de terorism.

Guvernul Malaysiei, criticat pentru modul mai degrabă haotic în care a comunicat la începutul acestei crize, a fost puțin comunicativ în legătură cu eventualele progrese obținute în achetele demarate pentru elucidarea acestei misterioase tragedii.
Unele rude ale pasagerilor zborului au acuzat Guvernul și compania aeriană de incompetență și pentru că au refuzat să divulge informații, ceea ce autoritățile au negat.

În plus, compania Malaysia Airlines, care a oferit găzduire la hotel membrilor familiilor pasagerilor, în general din Malaysia și China, pentru a-i ține la curent cu ancheta, a anunțat joi că va înceta să finanțeze centrele de asistență începând cu 7 mai.
„Mai degrabă decât să rămână în hoteluri, familiilor le este recomandat să primească informații despre situația căutărilor și anchetei și tuturor celorlalte măsuri de susținere ale Malaysia Airlines în confortul domiciliului lor, susținute de rude și prieteni”, a declarat compania într-un comunicat.