Prima pagină » Știri » RATB a primit 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul din Pasajul Lujerului.

RATB a primit 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul din Pasajul Lujerului.

RATB a primit 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul din Pasajul Lujerului.
Regia Autonomă de Transport București a înregistrat, în prima parte a zilei de marți, 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul care a avut loc în Pasajul Lujerului, pe linia tramvaiului 41.

Regia Autonomă de Transport București a înregistrat, în prima parte a zilei de marți, 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul care a avut loc în Pasajul Lujerului, pe linia tramvaiului 41.

„Până în prezent au fost înregistrate 12 cereri de despăgubiri de la persoane implicate în accidentul produs în data de 10 mai, în Pasajul Lujerului, în care au fost implicate trei tramvaie aparținând RATB”, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al RATB, Brândușa Raeceanu.

Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului pot trimite cereri pentru despăgubiri la sediul RATB, care va înștiința asiguratorul cu privire la solicitările ce vor fi primite, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții regiei.

„În vederea formulării cererii de despăgubire către societatea de asigurări Astra SA, cu care RATB are încheiat contract, persoanele vătămate în accidentul de tramvai trebuie să depună o cerere la sediul RATB din str. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1”, au precizat reprezentanții regiei.

În urma solicitărilor, RATB va transmite părților prejudiciate toate informațiile necesare pentru formularea cererii de despăgubire.

Totodată, RATB va înștiința asiguratorul RCA cu privire la solicitările de despăgubire primite de la persoanele prejudiciate.

Trei tramvaie ale liniei 41 au fost implicate, în dimineața zilei de 10 mai, într-un accident, în Pasajul Lujerului din Capitală, pe sensul spre Piața Presei Libere. Potrivit RATB, unul dintre tramvaie a rămas defect pe linie, al doilea a oprit la timp în spatele primului, însă cel de-al treilea nu a reușit să frâneze și le-a lovit pe celelalte două.

La câteva ore de la accident, cele patru spitale bucureștene unde au fost transportate victimele accidentului au înregistrat 86 de prezentări la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU), șapte persoane rămânând internate, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, reprezentanții unităților sanitare.

Ulterior, în jurul orei 19.00, reprezentanții Brigăzii Rutiere au precizat că în accident au fost rănite 92 de persoane, dintre care „23 grav și șase minor”.

Numărul celor care s-au prezentat la spital ca victime ale accidentului din Pasajul Lujerului este posibil să fi crescut, în după-amiaza zilei de 10 mai, și datorită faptului că RATB i-a asigurat pe cei răniți de „sprijin moral și material”, au declarat pentru MEDIAFAX oficiali ai Poliției Rutiere.

Două dintre persoanele rănite în accidentului din Pasajul Lujerului se află internate, în continuare, la Spitalul de Urgență Floreasca și la Spitalul Universitar de Urgență, de unde, probabil, vor pleca în zilele următoare, au declarat, luni, pentru MEDIAFX, reprezentanții unităților sanitare.

Comisia de cercetare va stabili dacă accidentul de muncă de traseu suferit de victime va fi înregistrat de angajatorii pasagerilor sau de către RATB, a declarat pentru MEDIAFAX inspectorul general de stat de la Inspecția Muncii (IM), Dantes Nicolae Bratu.

Inspectorul general de stat de la Inspecția Muncii a mai spus că, având în vedere raportul de constatare încheiat la fața locului de către organele abilitate de poliție, modul în care s-a produs evenimentul și numărul mare al victimelor, mai ales din rândul pasagerilor aflați în tramvaiele implicate, membrii comisiei vor trebui să identifice toți lucrătorii din acele tramvaie care se deplasau către locul de muncă.

Bratu a explicat că, în fișa individuală de instructaj, traseul și durata deplasării trebuie să fie menționate de către persoana care efectuează instruirea introductiv generală, la începutul fișei, imediat sub numele angajatului.

„În baza elementelor rezultate din declarații, expertize și a altor documente anexate la dosarul de cercetare întocmit, se vor stabili cauzele producerii evenimentului și reglementările legale încălcate. Persoanele responsabile pentru aceste încălcări ale legislației vor fi sancționate contravențional și, după caz, se va face propunerea de continuare a cercetării sub aspect penal”, a mai spus șeful IM.

Citește și