RATB: Persoanele rănite în accidentul din Pasajul Lujerului pot trimite cereri pentru despăgubiri
Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului, în care au fost implicate trei tramvaie de pe linia 41, pot trimite cereri pentru despăgubiri la sediul RATB, care va înștiința asiguratorul cu privire la solicitările ce vor fi primite, au declarat, luni, pentru Mediafax reprezentanții regiei
„În vederea formulării cererii de despăgubire către societatea de asigurări Astra SA, cu care RATB are încheiat contract, persoanele vătămate în accidentul de tramvai trebuie să depună o cerere la sediul RATB din str. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1”, au precizat reprezentanții regiei.
În urma solicitărilor, RATB va transmite părților prejudiciate toate informațiile necesare pentru formularea cererii de despăgubire.
Totodată, RATB va înștiința asiguratorul RCA cu privire la solicitările de despăgubire primite de la persoanele prejudiciate.
Reprezentanții RATB au precizat că în urma accidentului din 10 mai, care a avut loc în Pasajul Lujerului, pe linia tramvaiului 41, RATB a înștiințat societatea de asigurări cu privire la acest eveniment.
„Conducerea RATB își cere scuze, încă o dată, călătorilor pentru acest eveniment nedorit”, au mai spus reprezentanții regiei.
RATB a menționat că aceste măsuri sunt în conformitate cu prevederile Ordinului CSA nr.14/2011 cuprinzând Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
Trei tramvaie ale liniei 41 au fost implicate, în dimineața zilei de 10 mai, într-un accident, în Pasajul Lujerului din Capitală, pe sensul spre Piața Presei Libere. Potrivit RATB, unul dintre tramvaie a rămas defect pe linie, al doilea a oprit la timp în spatele primului, însă cel de-al treilea nu a reușit să frâneze și le-a lovit pe celelalte două.
Cele patru spitale bucureștene unde au fost transportate victimele accidentului, respectiv Spitalul Floreasca, Spitalul Universitar de Urgență București, Spitalul Elias și Spitalul „Grigore Alexandrescu” au înregistrat până în 10 mai, la ora 16.00, 86 de prezentări la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU), șapte persoane rămânând atunci internate.
Ulterior, în jurul orei 19.00, reprezentanții Brigăzii Rutiere au precizat că în accident au fost rănite 92 de persoane, dintre care „23 grav și șase minor”.
Numărul celor care s-au prezentat la spital ca victime ale accidentului din Pasajul Lujerului este posibil să fi crescut, în după-amiaza zilei de 10 mai, și datorită faptului că RATB i-a asigurat pe cei răniți de „sprijin moral și material”, au declarat pentru MEDIAFAX oficiali ai Poliției Rutiere.
Comisia de cercetare va stabili dacă accidentul de muncă de traseu suferit de victime va fi înregistrat de angajatorii pasagerilor sau de către RATB, a declarat pentru MEDIAFAX inspectorul general de stat de la Inspecția Muncii (IM), Dantes Nicolae Bratu.
Inspectorul general de stat de la Inspecția Muncii a mai spus că, având în vedere raportul de constatare încheiat la fața locului de către organele abilitate de poliție, modul în care s-a produs evenimentul și numărul mare al victimelor, mai ales din rândul pasagerilor aflați în tramvaiele implicate, membrii comisiei vor trebui să identifice toți lucrătorii din acele tramvaie care se deplasau către locul de muncă.
„Pentru această categorie de victime, există prezumția că au suferit un accident de muncă de traseu. Conform legislației privind securitatea și sănătatea în muncă, este accident de traseu dacă deplasarea s-a făcut în timpul și pe traseul normal de la domiciliul lucrătorului la locul de muncă organizat de angajator și invers. Comisia va verifica și dacă deplasarea lucrătorilor se făcea fără abateri nejustificate de la traseul normal și, de asemenea, dacă transportul se făcea în condițiile prevăzute de reglementările de securitate și sănătate în munca sau de circulație în vigoare”, a mai spus inspectorul general de stat.
De asemenea, membrii comisiei de cercetare vor contacta angajatorii victimelor, pentru a se stabili cu exactitate caracterul de muncă al accidentului.
Bratu a explicat că, în fișa individuală de instructaj, traseul și durata deplasării trebuie să fie menționate de către persoana care efectuează instruirea introductiv generală, la începutul fișei, imediat sub numele angajatului.
„În baza elementelor rezultate din declarații, expertize și a altor documente anexate la dosarul de cercetare întocmit, se vor stabili cauzele producerii evenimentului și reglementările legale încălcate. Persoanele responsabile pentru aceste încălcări ale legislației vor fi sancționate contravențional și, după caz, se va face propunerea de continuare a cercetării sub aspect penal”, a mai spus șeful IM.