RATB s-ar putea extinde cu 56 de linii către localitățile din Ilfov

RATB s-ar putea extinde cu 56 de linii către localitățile din Ilfov
Publicat: 29/03/2017, 11:40

Pe ordinea ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB), de miercuri, primarul general al Capitalei a introdus proiectul de înființare a 56 de noi linii de transport public. Acestea ar urma să lege cartierele mari ale Bucureștiului de localitățile importante din județul Ilfov. De asemenea, vor face legătura între cartierele de periferie ale Capitalei și zona de centru a municipiului București.

,,Luând în considerare condițiile socio-economice actuale și ținând cont de principiul continuității serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului București și a județului Ilfov, iar pentru întocmirea de acte adiționale este necesar ca proiectul să fie adoptat în regim de urgență. În anumite cazuri este necesară prelungirea traseelor urbane până la imediata apropiere a liniei administrative a Capitalei”, se arată în expunerea de motive a proiectului, semnată de Gabriela Firea.

Conform proiectului de hotărâre, între zona Republica, din București, și localitatea Dobroești, din județul Ilfov, ar urma să circule linia 400, care va fi deservită de două autobuze, va avea 23 de stații și pe percursul unei zile vor fi efectuate cel mult 26 de curse.

Cel mai lung traseu va fi cel al liniei 444, între Piața Presei, din Capitală, și localitatea Micșunești-Moară, care va avea 50 de kilometri lungime, 48 de stații, va fi deservit de două autobuze, care vor face cel mult opt curse într-o zi.

Localitățile care ar urma să fi conectate de Capitală prin autobuzele Regiei Autonome de Transport București (RATB) sunt Brănești, Danubiana, Pantelimon, Chiajna, Cornetu, Domnești, Afumați, Bălăceanca, Petrichioaia, Leordeni, Sitaru, Moara Vlăsiei, Ștefănești, Vidra, Berceni, Zurbaua, Chitila, Jilava, Dascălu, Pruni, Tegheș, Islaz, Șindrilița, Dărăști, Agropol, Bragadiru, Clinceni, Siliștea Snagovului, Dimieni, Gruiu, Ciolpani, Sitaru, Otopeni, Balotești, Vârteju, Găneasa, Măgurele, Dârvari, Tanganu, Buftea, Cernica, Glina, 1 Decembrie, Vidra, Tunari și Periș.

Prețul unui bilet va fi de 1,50 lei, sau vor fi disponibile trei tipuri de abonamente lunare: pentru o linie – 35 de lei, pentru două linii – 95 de lei, iar pentru toate liniile – 125 de lei.

De asemenea, tot acest proiect propune și prelungirea liniilor 138 (cartier Militari + Piața 21 Decembrie 1989), 178 (cartier Militari – Sala Palatului), 236 (Divertiland – Spitalul Universitar) și 302 (Ghencea – cartier Fortuna), până la limita municipiului București, urmând ca stațiile de la capătul traseelor să fie în județul Ilfov. Prețul unei călătorii pe aceste rute va rămâne neschimbat – 1,3 lei.

Acestei inițiative se opune, însă, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), care susține că introducerea acestor linii RATB ar putea duce la falimentul operatorilor privați.

„Practic, o astfel de decizie ar face mai întâi concurență neloială transportatorilor autorizați care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleași trasee pe care PMB intenționează să introducă noi linii RATB. În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile București-Ilfov. Doamna primar general precum si Consilierii Generali, ar trebui să știe că prin inițiativa extinderii liniilor RATB ar putea falimenta firmele care operează actualmente pe aceste rute, iar astfel va afecta nu doar afacerile private, pentru care ar putea răspunde în fața instanței de judecată, ci și bugetul statului și bugetul PMB. Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, a precizat, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

De asemenea, reprezentanții COTAR susțin că s-a putut constata că sute de mijloace de transport ale RATB sunt vandalizate anual și fie necesită reparații foarte costisitoare, de la bugetul PMB, fie sunt ținute în garajele RATB, din lipsa fondurilor pentru reparații, ceea ce ar însemna că toate costurile calculate inițial chiar s-ar putea dubla.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Se complică ancheta în cazul familiei din Suceava care a murit când se întorcea din...
Gabi Bădălău și Ramona Gabor, împreună după 15 ani! PRIMELE IMAGINI
FOTO. Alexandra Stan, imagini „interzise” pentru a susține naționala României la EURO
Tragedie în Dolj! Un băiat de doar 11 ani a murit, iar sora și mama...
Cât costă, de fapt, o poșetă de lux care se vinde cu 2.600 de euro
Telefonul banal care i-a adus moartea lui Gheorghe Băicuș, militarul care și-a pierdut viața în...
Dieta cu 3 mese pe zi a Loredanei Groza. Alimentul POPULAR la care a renunțat...
Rezultate la Evaluarea Naţională 2024. Edu.ro a publicat notele
Vaticanul a dezvăluit abia acum adevărul. "Fecioara Maria care plânge" din Trevignano, un fals?
1 din 2 teste antidrog este FALS pozitiv! Peste 10.000 de oameni au semnat o...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Citroen ar putea lansa un SUV coupe accesibil. Cum arată acesta?
Tabloul complet şi programul sferturilor de finală de la UEFA Euro 2024
Poveste plină de COMPASIUNE despre cum își îngrijeau oamenii de NEANDERTHAL COPIII BOLNAVI
S-a impus prin lege începând cu 1 iulie. Este obligatoriu în România să declari la...
Norii Shelf-Cloud, deasupra României. Când apare acest fenomen meteo rar
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Un asteroid se apropie de Pământ! NASA a făcut anunțul cu puțin timp în urmă
Monica Tatoiu, despre greutățile prin care a trecut în adolescență! În ce condiții a stat...
Cine este românul arestat în Grecia pentru incendierea unui teren de vegetație
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, dacă într-un măr sunt 3 viermi și tu mănânci unul,...
Putem să moștenim cu adevărat traumele strămoșilor?
×