Prima pagină » Știri » Răzvan Cuc, despre lotul doi al autostrăzii Sebeș-Turda: Vom rezilia contractul / Ce spune constructorul

Răzvan Cuc, despre lotul doi al autostrăzii Sebeș-Turda: Vom rezilia contractul / Ce spune constructorul

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a arătat nemulțumit, joi, de lotul doi al autostrăzii Sebeș-Turda, declarând că va rezilia contractul cu firma care se ocupă de construcție, dacă până la sfârșitul lunii iunie nu vine cu contractele de subcontractare sau cu dovada utilajelor în șantier.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a arătat nemulțumit, joi, de lotul doi al autostrăzii Sebeș-Turda, declarând că va rezilia contractul cu firma care se ocupă de construcție, dacă până la sfârșitul lunii iunie nu vine cu contractele de subcontractare sau cu dovada utilajelor în șantier.

„Cel de al doilea lot, după cum ați văzut am avut o discuție cu constructorul, foarte serioasă, în sensul că dacă în două săptămâni de zile nu vine cu contractele și cu utilajele necesare pentru lucru la lotul doi, vom rezilia contractul”, a declarat ministrul Transporturilor, referitor la lotul doi al autostrăzii Sebeș-Turda.

Răzvan Cuc a adăugat că de la momentul preluării mandatului, la sfârșitul lunii februarie al acestui an, a avertizat că va rezilia contractul cu constructorii străini.

„Eu, de altfel, de la începutul acestui mandat, de când am preluat mandatul la sfârșitul lunii februarie, am venit pe acest lot de autostradă și am spus că la sfârșitul lunii iunie voi spune exact pe ce contracte vom merge și pe care le vom rezilia, pentru că nu trebuie să stăm să ne rugăm de acești constructori străini care trebuiau să vină de la bun început cu utilaje și să lucreze, nu să încerce tot felul de tertipuri ca să primeze lucrările. Sunt contracte încheiate din 2014 care trebuiau să avanseze în 36 de luni, nu trebuiau terminate de execuție și proiectare, iată că ne aflăm în 2019 și la cum am văzut că evoluează lucrurile pe lotul doi al acestei autostrăzi, dacă până la sfârșitul lunii iunie nu vine cu firmele, cu contractele de subcontractare pe care el trebuie să și le aleagă să le facă, dar mare atenție și foarte important, cei care vor alege să lucreze cu această firmă trebuie să insiste să fie declarați ca subcontractori oficiali la CNAIR ca Compania de Autostrăzi să poată face plățile direct către subcontractori și să nu existe impedimente”, a mai declarat Cuc.

Ministrul Transporturilor a cerut pe 20 mai rezilierea contractului pentru modernizarea DN 73 Brașov-Pitești, deoarece a găsit pe șantier doar 11 utilașe și 20 de muncitori, la numai o zi după ce a rupt contractul cu asocierea de firme care ar fi trebuit să finalizeze centura ocolitoare a orașului Tecuci.

Constructorul susține că Lotul II Sebeș – Turda progresează

 Încă un segment al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, și anume Lotul II Sântimbru – Aiud – Rădești (km 17 + 000 – km 41 + 250), va fi deschis traficului până la sfârșitul acestui an, informează construtorul, compania Aktor.

Aktor, contractorul lotului de autostrăzi Sântimbru – Aiud – Rădești, accelerează lucrările pe acest segment, pe baza unui calendar foarte specific, susține comunicatul. În prezent, se lucrează intens la rambleele de poduri, la ridicarea și așezarea grinzilor pe toate podurile, turnarea straturilor de balast stabilizat, precum și la structurile din beton, rigolele și zidurile de sprijin. De asemenea, lucrările de asfaltare sunt planificate să înceapă cu primii 7 km din totalul de 24,25 km al lotului II, în perioada 25-30 iunie 2019. Aceste lucrări se realizează cu un efectiv de peste 350 de persoane, cu 120 de camioane și peste 80 de mașini mecanizate.

Până la sfârșitul anului, lotul II al autostrăzii Sebeș-Turda de 24,25 km va fi deschis traficului, permițând legătura rutieră între Coridorul IV, autostrăzile „A1 Sibiu – Deva” și „A3 Câmpia Turzii – Gilau”. În același timp, municipalitățile Alba-Iulia, Teiuș și Aiud vor fi conectate cu o serie de beneficii semnificative pentru comunitățile locale înconjurătoare, cum ar fi degrevarea de traficul de tranzit, reducerea poluării fonice și a aerului, precum și, cel mai important, îmbunătățirea siguranței rutiere.

Foto: Mediafax Foto / Alexandru Dobre

Citește și