Prima pagină » Știri » Răzvan Cuc iese la atac: Compania spaniolă care se ocupă de autostrada Lugoj-Deva șantajează / Ministrul face promisiuni: Lotul va fi dat în circulație săptămâna viitoare

Răzvan Cuc iese la atac: Compania spaniolă care se ocupă de autostrada Lugoj-Deva șantajează / Ministrul face promisiuni: Lotul va fi dat în circulație săptămâna viitoare

Răzvan Cuc iese la atac: Compania spaniolă care se ocupă de autostrada Lugoj-Deva șantajează / Ministrul face promisiuni: Lotul va fi dat în circulație săptămâna viitoare
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat luni că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate și după deschiderea circulației, apreciind comportamentul constructorului spaniol drept un șantaj.

„Lotul se putea deschide, dar ambiția acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanție) și practic de a aplica un șantaj. Nu deschid în circulație decât dacă îmi accepți ca garanția să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condițiile statului român care sunt de bun simț și nu exagerăm cu nimic. Știți bine că termenul de implementare a proiectului a fost depășit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic și facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.

Acesta a mai adăugat că „săptămâna trecută de 2 ori a cerut recepția finală a lucrărilor, o dată miercuri, o dată vineri. Și i s-a spus că nu sunt finalizate. Lucrările pot fi făcute și sub trafic. Poate fi deschisă traficului autostrada, dar nici nu putem să nu admitem că sunt anumite probleme și să închidem ochii. Mergem pe calea legală, și facem lucrurile așa cum trebuie”.

Ministrul spune că firma spaniolă șantajează, și este decis să își păstreze condițiile. „Nu cedez la șantaje. Ori fac lucruri de calitate ori dacă nu pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalități, așa cum trebuiau aplicate de mult”, a spus Răzvan Cuc.

Compania spaniolă a mai fost penalizată în trecut, potrivit ministrului. „Până în acest moment a fost emisă o factură de penalități pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru faptul că în urma indicațiilor care i-au fost date de CNAIR nu s-au respectat. Acea parte de penalități o să investighez de ce nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos. Dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine forba de calitate. La calitate nu putem face rabat. Cu siguranță vor fi și alte penalități”, a mai declarat acesta.

Ministrul Transporturilor a dat termen de remediere a problemelor identificate la autostrada Lugoj-Deva de maxim 10 zile, în cazul în care acestea nu se rezolva va rezilia contractul. „Nu putem să ne batem joc de banii românilor”.

Răzvan Cuc a explicat că a cerut o prelungire a garanției pentru autostrada Lugoj-Deva, în baza căreia să fie remediate problemele identificate. În cazul în care firma nu îl va accepta, se va ajunge la rezilierea contractului.

„Compania, în urmă cu 2 săptămâni, a înaintat un act adițional către societatea din Spania care execută lucrările acolo pentru a cere prelungirea termenului de garanție de la 4 ani la 10 ani. Acest lucru s-a mai întâmplat și în cazul Lotului 2 de la Lugoj-Deva în 2007, unde la fel au fost mai multe probleme”, a explicat ministrul.

Acesta a mai adăugat că „este normal să nu ne batem joc de banii românilor. Și atunci, dacă ei nu acceptă acest act adițional care este binevenit, să nu se înțeleagă că dacă se degradează infrastructura, calea de rulare, trebuie să vină cu garanția, nu. Dar în punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme, ei trebuie să intervină”.

Răzvan Cuc a mai declarat că au fost luate probe și s-a cerut intervenția în maxim 10 zile.

„Dacă sunt niște constructori atât de buni cu un palmares atât de mare pe care l-a susținut, atunci trebuie să își asume această garanție. Dacă nu, în cursul săptămânii trecute am trimis să implemeteze probe vis-a-vis de lucrările de la fișa de recepție, unde sunt animte nonconformități. Compania de autostrăzi va da un termen de remediere pentru aceste probe care au fost indentificate, termene rezonabile, 5-10 zile maxim. Dacă nu se vor face aceste remedieri atunci se va intra în procedură de reziliere a contractului”, a afirmat ministrul.

CNAIR a anunțat că a făcut recepția lotului 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, dar că segementul nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul.

Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat șantierul.

În această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.

Nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor, spune CNAIR.

Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Ministrul Transporturilor promite că Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat în circulație săptămâna viitoare 

Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat în circulație săptămâna viitoare, a declarat marți ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, aflat într-o vizită pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva.

„Lotul 4, după cum știți, este finalizat, s-a făcut recepția și ce este cel mai important, săptămâna viitoare, cel târziu marți, va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de ieri o înștiințare de remediere pentru neconformitățile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformități care țin de siguranța traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile și vom da în trafic și ceilalți kilometri până la sfârșitul lunii august. Nu am de ce să mai arăt clemență sub nici o formă față de antreprenorul lotului 3 în condițiile în care m-a asigurat, cu dumneavoastră de față, de atâtea ori, că va fi gata cu acest lot”, a spus ministrul.

Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, a fost recepționat luni, dar nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul. Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare, a precizat CNAIR.

Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat șantierul. În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.

Nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor, spune CNAIR. Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

 

Autor

Citește și