Reacția METROREX, după ce Comisia Europeană a întrebat care va fi traseul Magistralei 6 și cât va costa proiectul

Reacția METROREX, după ce Comisia Europeană a întrebat care va fi traseul Magistralei 6 și cât va costa proiectul
Publicat: 17/03/2018, 16:53
Actualizat: 17/03/2018, 22:02

„Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro (TVA inclus). În acest moment, finanțarea este asigurată: parțial de Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei (JICA), printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane Euro; parțial din bugetul de stat. În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene finanțarea proiectului „Magistrala M6. Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)” din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. În martie 2018, Comisia Europeană a transmis observații și solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanțare transmisă”, au precizat reprezentanții METROREX, într-un comunicat de presă.

Totodată, aceștia au mai precizat că, în 14 martie, reprezentanții Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuție cu reprezentanții Comisiei Europene cu privire la solicitările de clarificare cerute de către cei din urmă.

„Vizează (clarificările n.r), în principal,următoarele: analiza opțiunilor, față de care s-au solicitat informații suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; justificarea valorii proiectului (costul total și costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcție a metroului din București; analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcției; graficul de implementare a proiectului”, arată Metrorex.

„În cadrul discuțiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări și informațiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare. În ceea ce privește implementarea proiectului, la acest moment se derulează procedura de achiziție privind obținerea terenurilor prin expropriere și se continuă acțiunile prevăzute prin Acordul de Împrumut încheiat cu JICA, în vederea demarării procedurii de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor de structură”, a mai explicat sursa citată.

Comisia Europeană a transmis vineri o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar și de costu­rile pentru proiectul liniei de metrou București-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la stația Piața Victoriei și s-a ales ruta ocolitoare de la stația existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo. De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureștiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare de la început.

Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiției pentru construcția acestei linii de metrou până la Otopeni, dar și supraestimarea traficului de pasageri. Valoarea investiției în linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus), potrivit autorităților locale. Pro­iectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km și cuprinde 12 stații, ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 călători pe oră și sens.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
FOTO. Imagini incendiare în costum de baie cu una dintre cele mai frumoase femei din...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Vine decizie la mașinile pe benzina și motorină. Vor fi suprataxate
Stațiunea de vie pentru pensionari. Este locul ideal din România
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
De ce pisicile zgârie mobila din casă?