REACȚIE. Curtea de Conturi europeană atacă România. De ce suntem arătați cu degetul, din nou, la Bruxelles

REACȚIE. Curtea de Conturi europeană atacă România. De ce suntem arătați cu degetul, din nou, la Bruxelles
REACȚIE. Curtea de Conturi europeană atacă România. De ce suntem arătați cu degetul, din nou, la Bruxelles / Sursa FOTO: https://s32.postimg.cc
Publicat: 16/06/2020, 20:11

Curtea de Conturi europeană a avut o reacție dură la adresa României din cauza întârzierilor mari înregistrate la proiectele strategice de transport. S-a avut în vedere Autostrada A1 Bucureşti – Nădlac, Curtea de Conturi europeană apreciind că este necesar ca finalizarea acestor lucrări să prindă contur cât mai repede.

Raportul Curții de Conturi europene, publicat marţi, 16 iunie, a auditat modul în care au fost gestionate de către Comisia Europeană opt megaproiecte transfrontaliere de transport în 13 state membre. Acestea se numără printre legăturile-cheie care lipsesc şi de care este nevoie pentru a se asigura conectarea reţelelor naţionale şi a se crea, astfel, coridoare europene de transport continue.

Costuri totale de 54 de miliarde de euro

Costul total estimat al infrastructurilor de transport de maximă importanţă selectate a fost de 54 miliarde de euro. Valoarea cofinanţării alocate de UE este de 7,5 miliarde de euro, din care s-a vărsat deja o sumă de 3,4 miliarde de euro.

În opinia experților Curții de Conturi europene, este puţin probabil ca reţeaua centrală să fie operaţională până în 2030 (aşa cum era planificat în 2013). Întârzierile sunt, în medie, de 11 ani, şi ele pun în pericol funcţionarea eficace a cinci dintre cele nouă coridoare TEN-T.

Autostrăzi nefinalizate egal consecințe grave

Aceste întârzieri au consecinţe importante. De exemplu, „traficul care va utiliza în viitor autostrada A1 din România trebuie, deocamdată, să utilizeze în continuare drumurile naţionale cu două benzi. Această situaţie are efecte negative semnificative, cum ar fi ambuteiaje zilnice, blocaje şi un grad redus de siguranţă rutieră.

Comparând numărul şi tipul de accidente de-a lungul timpului, Curtea a observat că numărul de accidente şi de decese pe aceste tronsoane este mult mai mare decât media la nivel naţional din România. În plus, 92 dintre aceste accidente au implicat coliziuni frontale”, se arată în raportul Curţii.

De asemenea, Curtea a identificat cazuri în care nivelul ridicat de birocraţie a afectat eficienţa implementării proiectelor.

România, țara birocrației și a lucrărilor prost făcute

De exemplu, notează raportul, „în România, autostrada A1, cu o lungime de 582 km, este planificată şi construită sub forma unui număr mare de proiecte de mici dimensiuni. Pentru fiecare dintre aceste componente trebuie obţinute autorizaţii. Conform calculelor Curţii, este necesară o autorizaţie de construcţie pentru fiecare 7 km de autostradă, iar o autorizaţie de mediu este necesară pentru fiecare 26 km”.

Și tot România este dată ca exemplu și la ineficacitate: „În România, între Lugoj şi Deva, un tronson finalizat al autostrăzii A1, cofinanţat cu 12,4 milioane de euro din fonduri ale UE, nu este utilizat în prezent. În apropierea oraşului Deva, două porţiuni de drum, construite într-un interval de numai şapte ani, au fost conectate greşit. Ca rezultat, 800 de metri de autostradă deja construită au trebuit să fie distruşi pentru a permite reconstruirea corectă a conexiunii.

Pe lângă costurile aferente porţiunii care trebuie să fie reconstruită (pentru care se estimează o cofinanţare din partea UE de 3,2 milioane de euro), costul lucrărilor de demolare este de 0,9 milioane de euro (din care 0,5 milioane reprezintă cofinanţare din partea UE). Fondurile UE în valoare de 3,7 milioane de euro astfel cheltuite pot fi considerate irosite”.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Filmul atentatului asupra lui Trump, pas cu pas. Ce a făcut Thomas Crooks în ultimele...
Detalii terifiante despre un cuplu de la ”Insula Iubirii”, sezonul 8! Pozau în cuplul ideal,...
Ce a făcut Luminița Becali la nunta lui Ianis Hagi în timp ce Gigi Becali...
„Am împins-o în râpă ca să mă salvez” Atitudinea șocantă a tânărului cu care Diana...
O grădină din Teleorman, plină cu palmieri, face furori pe internet. "Mulți nu cred că...
Cât a plătit Elena, soția lui Ianis Hagi, pentru rochia de mireasă? Preţ ameţitor pentru...
Tulburător! Actrița CELEBRĂ, diagnosticată cu scleroză multiplă. "Mi s-a spus să-mi fac planuri pentru moarte"
Valul de caniculă, înlocuit de vijelii şi grindină aduse de cicloane. Va ploua în aproape...
Secretul care îți aduce prețuri mai mici la facturi, dezvăluit Ministrul Energiei! Nu trebuie să...
Răspunsul viral oferit de o asiatică în momentul în care a fost întrebată dacă a...
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Amenzi pentru șoferii prinși fără ITP! Când trebuie să facem Inspecția Tehnică?
Elon Musk promite 45 de milioane de dolari pe lună pentru alegerea lui Trump
GREȘEALA pe care o facem cu toții la AERUL condiționat! De fapt, nu este bine...
Ungurii vor Ținutul Secuiesc. Ungaria a pregătit lovitura în inima României. Există dovezi clare
O rețetă românească face furori în Europa. Am aflat secretul
„Înnebunea dacă nu se întâmpla”. Imagini „fierbinți” la Insula Iubirii. S-au ascuns în baie, dar...
Cine a fost primul, oul sau găina? Oamenii de știință au găsit răspunsul la cea...
Ce spune Elena Merișoreanu despre căsnicia ei? Cum a reacționat artista când a aflat că...
Mai mulți copii și aduți s-au intoxicat cu clor într-o piscină dintr-un hotel de lux...
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am dus la bunăciunea asta în bar şi, după ce am...
Un nou spray nazal pentru Alzheimer elimină toxinele din neuroni