Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat luni că începând cu ora 20:30 s-a închis circulația pe drumul național DN 11A, sectorul Podu Turcului – Bârlad.
Podu Turcului este tocmai „cartierul general” al firmelor lui Dorinel Umbrărescu, unul dintre așa-numiții regi ai asfaltului, a cărui firmă Spedition UMB are contracte de deszăpezire pe mai multe drumuri naționale.
Gândul a scris că aproximativ 37% din bugetul alocat în perioada 2008-2012 de către statul român pentru întreținerea drumurilor naționale revine companiilor deținute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.
În mod normal, înzăpezirea drumurilor naționale ar trebui să fie una dintre cele mai bune afaceri „de sezon” pentru „regii asfaltului”. Pentru perioada 2008-2012 (cu unele excepții de contracte semnate din 2009 până anul acesta) Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a alocat nu mai puțin de 4,4 miliarde de lei, aproape 1,1 miliarde de euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro, fără TVA, pentru contractele multianuale de întreținere, inclusiv de deszăpezire, a DN-urilor la nivel național.
Citește și „Regii asfaltului” se plâng că afacerea deszăpezitului nu e profitabilă, dar, „din eleganță”, nu renunță la contracte. De ce cred ei că UN MILIARD DE EURO nu e de ajuns
Dorinel Umbrărescu se plânge, însă, că înzăpezirea nu e profitabilă. „Nu ne bucurăm. Noi nu suntem plătiți la oră, ci la metru pătrat. Îl cureți și într-o oră e iar înzăpezit”, au declarat pentru gândul reprezentanții companiilor deținute de omul de afaceri situat pe locul 9 în topul miliardarilor români editat de Forbes, cu o avere estimată la 350-380 de milioane de euro.
„Toată lumea are impresia că firmele care deszăpezesc fac profituri enorme.
Cele două companii au avut în 2010 o cifră de afaceri adunată de aproximativ 261 de milioane de euro și un profit de circa 66 milioane de euro, calculate la un curs de 4,2 lei/euro. Forța de muncă totală a celor două companii era de 793 de angajați, conform datelor ministerului de Finanțe.