Prima pagină » Știri » REGULILE SECRETE ale Facebook. Cum sunt „filtrate” postările

REGULILE SECRETE ale Facebook. Cum sunt „filtrate” postările

REGULILE SECRETE ale Facebook. Cum sunt „filtrate
Facebook va permite utilizatorilor săi să se filmeze live în timp ce atentează la integritatea lor fizică, se precizează în cadrul unor documente obținute de jurnaliștii de la The Guardian, în cadrul unei investigații ample care scoate la iveală, pentru prima dată, regulile și politica după care se ghidează compania în administrarea postărilor celor două miliarde de utilizatori ai săi. Totul în contextul în care dezbaterea la nivel global este mai aprinsă ca oricând cu privire la etica și rolul pe care gigantul media îl joacă în lume. Concret, The Guardian a parcurs peste 100 de manuale interne de training, foi de parcurs și grafice care arată cum se vede din interior moderarea celor mai sensibile aspecte, precum violența, incitarea la ură, pornografia, rasismul și agresiunea fizică.

Facebook va permite utilizatorilor săi să se filmeze live în timp ce atentează la integritatea lor fizică deoarece nu vrea să „cenzureze sau să pedepsească oamenii aflați în suferință, care vor să își ia viața „, se arată în cadrul documentelor obținute de The Guardian. Cu toate acestea, conținutul video postat va fi înlăturat „odată ce nu mai reprezintă un mijloc de a ajuta acea persoană” – doar dacă incidentul este, în mod particular, de interes public.

Potrivit unor cifre pe care le dețin moderatorii Facebook, raportările privind numărul postărilor în care există probabilitea expunerii unei agresiuni fizice, este în creștere. Un draft al unui document, întocmit vara trecută, arată înregistrarea a 4.531 de astfel de cazuri în doar două săptămâni. În ceea ce privește cifrele pentru anul în curs, 5.016 de raportări au avut loc în doar 14 zile și alte 5.431 într-o perioadă asemănătoare.

Moderatorilor li s-ar fi spus, potrivit The Guardian, să „șteargă toate videourile care conțin acte de suid dacă acestea nu sunt de interes public, chiar și atunci când aceste filmulețe sunt împărtășite pe alte conturi de Facebook pentru a trage un semnal de alarmă”.

În aceleași documente se precizează faptul că moderatorilor li s-a spus să ignore amenințările cu suicidul numai dacă intenția este exprimată prin intermediul hashtag-urilor și emoticoanelor sau când intenția nu dă semne să continue.

„Lucrăm cu experți în domeniu pentru a ne ajuta să înțelegem aceste momente critice (…) În instanță, când cineva postează conținut violent sau care trimite spre suicid, vrem să ne asigurăm că familia și cei apropiați pot să furnizeze ajutorul necesar”, a declarat Monika Bickert, șefa departamentului care decide politica companiei la nivel global, în apărarea practicilor sus-menționate.

 

 

Autor

Citește și