Regulile simple de „condus economic” pe care ar trebui să le aplice orice șofer. Cum putem reduce consumul de benzină cu 20%
Tot mai mulți angajați ai companiilor mari de la noi învață aceste principii la cursurile plătite de firmă. Pentru că scad cheltuielile cu flota de mașini, banii se duc în majorări salariale, susțin patronii. Condusul economic înseamnă carburant mai puțin, dar și piese și motor mai puțin uzate. Iată câteva sfaturi, potrivit celor de la stirileprotv.ro.
„Condus economic înseamnă să manevrăm toate comenzile mașinii cu delicatele, cu elegantă, adică să nu bruscăm volanul”, a explicat un instructor.
Reducerea cu orice preț a consumului de carburant înseamnă automat defecțiuni la motor, după un timp. Tocmai de aceea și uzura pieselor trebuie redusă când vorbim de un condus economic. Tot mai multe firmele își trimit angajații la astfel de cursuri pentru că, spun instructorii, mulți români cred că atunci când se urcă în mașină de serviciu pot coduce haotic și neglijent.
„Atunci când vedem un semafor la distanță la 500 de metri că este roșu, nu accelertam încontinuu și când ajungem lângă el frânăm. Vedem că e roșu din timp, facem frână de motor, frânăm, nu utilizăm prea mult plăcuțele de frână”, a spus Vali Porciseanu, campion național la raliu și instructor auto.
Economie la volan înseamnă că șoferul știe cum funcționează mașină, citește și respectă indicațiile din cartea tehnică, de unde află care sunt cuplul, puterea și turația optime pentru un consum de carburant cât mai redus.
„Schimbați viteză de câte ori este nevoie – fiecare tură trebuie să aibă o cursa completă, nu schimbați subturat, dar nici nu accelerați fără motiv”, ne-a mai sfătuit Vali Porciseanu.
Nesigură pe ea în postura de șoferiță, Diana a venit la aceste cursuri ca să primească o mașină de la firma: „Iubitul meu m-a sfătuit. A mers de câteva ori cu mine și mi-a spus că trebuie să particip la acest curs”.
Și a învățat că drumul cel mai puțin fragmentat între două puncte, chiar dacă e mai lung, e mai economic pentru mașină și mai puțin obositor pentru șofer. Presiunea în pneuri trebuie să fie și ea așa cum recomandă producătorul, iar bagajele inutile trebuie înlăturate.
Reprezentanții companiilor spun că într-un an de zile după ce angajații lor au făcut un astfel de curs de condus economic, la o flota de 50 de mașini, cheltuielile cu carburantul și întreținerea au scăzut cu 40%.
Nu lăsați motorul să se încălzească stând pe loc. Porniți imediat și nu uitați că mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu excepția modelelor care au automată această opțiune) costă până la 0,2 litri de carburant suplimentari la o sută de kilometri. Oprirea timp de 20 de secunde a motorului la semafor este și ea indicată.