Accelerarea planurilor are loc în contextul în care începând cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va trebui să se încadreze într-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flotă.
„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla. Dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN-ul Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată, Dacia va avea acest automobil și vom anunța când va fi momentul”, a declarat Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie și director general al clusterului pentru Europa de Sud-Est în cadrul Renault, pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Cel mai probabil scenariu pentru Dacia ar fi ca modelul Renault K-ZE lansat de francezi în China sub brandul propriu să fie adaptat pieței europene. Acesta a fost prezentat în septembrie 2018 în cadrul Salonului Auto de la Paris pentru a fi lansat pe piețele emergente, aceasta fiind și ultima lansare importantă sub conducerea lui Carlos Ghosn înainte de a fi arestat de procurorii japonezi.
Mașina ar putea costa circa 15-20.000 de euro. Francezii mai au în portofoliu modelul ZOE, care are un preț de la circa 30.000 de euro cu TVA. Cu o mașină de 20.000 de euro și un volum anual de 50.000 de unități, Dacia ar produce anual mașini electrice de un miliard de euro.
Într-un interviu acordat ZF, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, declara că Dacia va avea în gamă hibride și mașini electrice, iar întrebarea este când, nu dacă. Dacă în urmă cu 15 ani, când Renault a lansat Logan, modelele Dacia primeau motorizări „amortizate”, în prezent mașinile produse sub brandul românesc sunt echipate cu cele mai noi propulsoare, inclusiv cu motorul de 1,33 litri dezvoltat de Renault alături de Mercedes-Benz, sau noul 1,0 TCe dezvoltat alături de Nissan.
Pentru a respecta limita de dioxid de carbon, Renault a lansat în acest an cea de-a cincea generație a modelului de clasă mică Clio într-o versiune hibridă, în timp ce noul Captur, SUV-ul mic al mărcii și Megane, modelul compact, vor veni în versiuni plug-in hybrid – hibride care pot fi alimentate cu energie electrică și de la priză. La nivelul pieței auto locale, autoturismele „verzi” (electrice și hibride) au ajuns la nivelul anului trecut la o cotă de circa 3%.