Repartizare licee. În Capitală, 401 elevi au rămas nerepartizați în licee ca urmare a repartizării computerizate / Sancțiuni pentru profesorii care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările

Publicat: 15 07. 2019, 18:23

Inspectorul școlar general din cadrul ISMB, Ioana Mihaela Neacșu, a precizat, luni, că în urma repartizării computerizate, la nivelul Bucureștiului s-a înregistrat un număr de 401 elevi rămași nerepartizați. Dintre aceștia, 300 provin din școlile bucureștene și 101 din județ. „Vreau să precizez că în conformitate cu prevederile metodologice în 19, 22 și 23 iulie, părinții acestor elevi, ar trebui să se prezinte la sediul ISMB pentru a face opțiunea de repartizare a acestor elevi”, a spus Neacșu.

Potrivit aceleiași surse, această situație legată de pondere importantă a elevilor nerepartizați are la bază mai mulți factori, distingându-se două categorii de elevi. „În primul rând vorbim de elevi care au pus una sau două opțiuni, oricât ar părea de ciudat acest lucru, să știți că sunt doi elevi care au avut media de admitere peste 9 și nu au fost repartizaț, se află în această situație. Acești elevi sunt absolvenți ai unor unități de învățământ particular și au dorit cu predilecție una sau două unități, nu au reușit să aibă medie de admitere la acele unități, atunci optează în continuare pentru învățământul particular(…)La medii sub 9 am întâlnit de asemenea această speță. E foarte probabil ca nici să nu se preinte pentru repartiția în comisie în cazurile speciale” precizează inspectorul școlar general.

Ea a precizat în același context și faptul că, un alt factor care a influențat acest aspect a fost cauzat de creșterea mediilor pe segmentul 7,50- 9, comparativ cu anii anteriori.„Dacă la colegiile naționale, mediile au scăzut puțin anul acesta, cu câteva procente, am constatat o creștere a ultimelor medii de admitere pe segmentul de mijloc. Pentru că anul acesta au fost mai mulți copii care au obținut medii de admitere între 7,50 și 8, 9, decât în anii precedenți. Fapt pentru care la această categorie a liceelor unde ultima medie de admitere era în jurul acestor valori, s-a contstat o ușoară creștere până la chiar 10 procente” a spus Neacșu.

Inspectorul școlar general din cadrul ISMB a declarat că în situația dată, elevii care s-au raportat la media anului precedent și au optat strict la unitățile unde se încadrau anul trecut, au constatat că anul acesta nu s-au mai încadrat, motiv pentru care nu au fost repartizați. „Din 15 iulie până în 19 iulie are loc depunerea dosarelor elevilor admiși la liceele respective. Pe data de 18 seara noi vom afișa lista locurilor rămase disponibile pentru repartizarea care va avea loc începând cu 19 iulie”, a informat sursa citată.

Ioana Mihaela Neacșu a precizat că până la finalizarea întregului proces de repartizare al elevilor în licee, pot exista situații în care elevii admiși să nu își depună dosarele la unitățile unde au fost admiși, din diverse motive și atunci acele locuri devenind automat disponibile pentru alți elevi care optează pentru ele. „Între timp s-a întâmplat ceva, optează pentru învățământul particular, pleacă din țară sau alte situații (…) dreptu urmare lista care e publicată la acest moment ca fiind lista locurilor disponibile va suferi modificări până în data de 19. Atunci o să știm cu exactitate pe ce locuri pot opta absolvenții care nu au fost încă repartizați”, a spus inspectorul.

În ceea ce privește oferta educațională pentru învățământul profesional, inspectorul școlar general a declarat că aceasta poate permite tuturor elevilor care au obținut medii sub 5 să opteze și să urmeze cursurile unei școli profesionale, întrucât procentul claselor profesionale și profesional-duale pentru anul acesta este de 15% , procent ce coincide cu rezultatele care s-au obținut la Evaluarea Națională, în sensul că aproape tot 15% dintre absolvenți, au obținut medii sub 5 de admitere.„Prin urmare, toți cei care au optat pentru învățământul profesional pot să-și găsească locul corespunzător. La acest moment, comparativ cu anul școlar precedent, practic numărul de locuri ocupate la acest moment s-a dublat. Anul trecut am avut 349 de locuri ocupate, anul acesta avem 621. Dar procesul de admitere continuă”, a conchis Ioana Mihaela Neacșu.

Sancțiuni pentru profesorii care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările

Inspectorul școlar general ISMB, Ioana Mihaela Neacșu, a declarat că pentru profesorii care au subevaluat 14 lucrări ale elevilor la Evaluarea Națională, constatându-se diferențe mai mari de 1,5 puncte între evaluări s-a dispus interzicerea dreptului de participare la examene în următorii trei ani.

Inspectorul școlar general din cadrul ISMB, Ioana Mihaela Neacșu, a precizat, luni, că profesorilor care au subevaluat 14 lucrări ale elevilor clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională le-au fost aplicate sancțiuni.

Din acest total, 13 lucrări au fost subevaluate la Limba și literatura română și una la matematică, în toate aceste cazuri înregistrându-se diferențe mari. „Am avut câteva situații, nu multe din fericire, raportat la numărul de candidați înscriși în examen, unde s-au constatat diferențe mai mari de 1,5 între evaluarea inițială și nota obținută în urma procesului de contestații”, a spus inspectorul.

Potrivit aceleiași surse, profesorilor în cauză li se va interzice dreptul de participare la examenele naționale în următorii trei ani de zile. „La nivelul Comisiei Municipale de Evaluare Națională am constituit pentru fiecare dintre aceste lucrări o echipă de doi inspectori care au mers și au verificat contextul și motivele pentru care s-au produs aceste diferențe. În urma analizei punctuale a fiecăreia dintre situații, pentru cele 14 lucrări am aplicat sancțiunea prin comisie, în baza metodologiei”, a menționat Ioana Mihaela Neacșu.

Reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București au precizat că în Capitală au fost depuse peste 4000 de contestații ulterior afișării primelor note de la Evaluarea Națională 2019. Cele mai multe contestații au fost depuse pentru notele la Limba și literatura română. Tot la această disciplină au fost raportate și cele mai multe subevaluări ale notelor, înregistrându-se în urma contestațiilor pentru un număr de 13 lucrări, diferențe mai mari de 1,5 puncte.