Reprezentantul Tarom la Londra și un șef de tură sancționați
Ministerul Transporturilor a decis rechemarea reprezentantului comercial al Tarom la Londra și retrogradarea șefului de tură rampă care a fost de serviciu pe Aeroportul Otopeni în 23 decembrie, ca urmare a unei serii de "inadvertențe" constatate în operarea unui zbor București-Londra și retur.
"În operarea cursei RO391 din data de 23.12.2007 au fost constatate o serie de inadvertențe în ceea ce privește comunicarea dintre reprezentanții companiei și pasagerii cursei aflați pe Aeroportul Heathrow din Londra, precum și în ceea ce privește coordonarea activităților de pregătire a aeronavei pentru zbor pe Aeroportul Henri Coandă Otopeni", se precizează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor (MT) remis, joi, agenției MEDIAFAX.
În aceste condiții, au fost dispuse o serie de sancțiuni, printre ele numărându-se "rechemarea în țară a reprezentantului comercial /șef escală de la Londra" și "retrogradarea șefului de tură rampă care era de serviciu la Aeroportul Otopeni în data de 23.12.2007".
Pe lângă acestea, companiile care se ocupă cu degivrarea (dezghețarea – n.r.) și cateringul pentru Tarom au fost notificate, ca sancțiune pentru întârzierile provocate respectivului zbor.
Totodată, procedurile interne ale companiei vor fi modificate, urmând să se creeze un nou post la fiecare tură, cel de "responsabil de operațiuni", care va fi însărcinat cu monitorizarea "bunei evoluții a curselor", urmând să fie "o interfață între toți factorii ce pot influența evoluția cursei".
Cursa RO391 din 23 decembrie, programată să decoleze de la Aeroportul "Henri Coandă" București către Londra Heathrow la ora 09.55, a decolat după mai bine de 12 ore, din cauza ceții de la Londra, care a dat peste cap alocarea slot-urilor de pe aeroportul de destinație. Cursa a avut un număr de 71 de pasageri pe tronsonul București – Londra și 205 pasageri pe tronsonul Londra-București, returul zborului ce era programat în aceeași zi.