Absolvenții claselor a VIII-a care au susținut examenul de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 au aflat vineri, 29 iunie, primele REZULTATE, care au fost afișate la unitățile de învățământ unde au dat probele, precum și pe site-urile unor inspectorate școlare județe (vezi lista mai jos). Cei nemulțumiți de notele obținute au putut depune contestații, urmând ca rezultatele finale să fie publicate luni, 2 iulie. Săptămâna viitoare, in intervalul 5-8 iulie, elevii de clasa a VIII-a trebuie să completeze fișele cu opțiunile pentru ADMITEREA LA LICEU.
NOU! Cele mai multe CONTESTAȚII au fost depuse la română
NOU! Cum se desfășoară repartizarea computerizată în licee
NOU! Descarcă fișa de înscriere la liceu
NOU! Harta celor mai bune 20 de licee din România
NOU! Cele mai bune 20 de licee din BUCUREȘTI după ultima medie de admitere
NOU! Cât contează pentru media de admitere schimbarea baremului la română
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ pe județe
Rezultate BUCUREȘTI
Rezultate ALBA
Rezultate ARAD
Rezultate ARGEȘ
Rezultate BACĂU
Rezultate BIHOR
Rezultate BISTRIȚA-NĂSĂUD
Rezultate BOTOȘANI
Rezultate BRAȘOV
Rezultate BRĂILA
Rezultate BUZĂU
Rezultate CĂLĂRAȘI
Rezultate CARAȘ-SEVERIN
Rezultate CLUJ
Rezultate CONSTANȚA
Rezultate COVASNA
Rezultate DÂMBOVIȚA
Rezultate DOLJ
Rezultate GALAȚI
Rezultate GIURGIU
Rezultate GORJ
Rezultate HARGHITA
Rezultate HUNEDOARA
Rezultate IALOMIȚA
Rezultate IAȘI
Rezultate ILFOV
Rezultate MARAMUREȘ
Rezultate MEHEDINȚI
Rezultate MUREȘ
Rezultate NEAMȚ
Rezultate OLT
Rezultate PRAHOVA
Rezultate SATU MARE
Rezultate SĂLAJ
Rezultate SIBIU
Rezultate SUCEAVA
Rezultate TELEORMAN
Rezultate TIMIȘ
Rezultate TULCEA
Rezultate VASLUI
Rezultate VÂLCEA
Rezultate VRANCEA
Rezultatele repartizării computerizate vor fi afișate pe 15 iulie. Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați elevii este programată pentru perioada 16 iulie-26 iulie.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Admitere la liceu – calendar, subiecte, rezultate
Cum s-a schimbat baremul la română
Anul acesta, elevii care au susținut proba la română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 s-au aflat în fața unei situații delicate. La subiectul care testa cunoștințele de sintaxă a frazei ale elevilor, acestora li se cerea să identifice tipul de subordonată din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” și trebuiau să aleagă din trei variante a) atributivă; b) predicativă; c) subiectivă.
Potrivit ministrului Educației, Liviu Pop, 40% dintre elevi au ales varianta corectă indicată de barem c) subiectivă, iar 40% varianta b) predicativă, considerată, de asemenea, corectă de unii specialiști.
Având în vedere numărul mare de elevi care au greșit un subiect de 6 din 100 de puncte, la o zi după proba la română, părinții au inițiat o petiție online pentru schimbarea baremului. În după-amiaza zile de marți, ministrul Educației a ieșit în conferință de presă și a declarat că baremul nu va fi modificat chiar dacă subiectul „este ambiguu” pentru că 90% dintre specialiștii consultați au spus că propoziția în cauză este subiectivă.
O zi mai târziu, într-o altă conferință, Pop i-a sfătuit pe cei nemulțumiți de baremul de la română să facă contestație. În acest timp, zeci de părinți și elevi protestau în fața ministerului. La câteva ore de la aceste declarații, ministrul a declarat la GÂNDUL LIVE că a emis un ordin de ministru prin intermediul căruia solicita acordarea punctajului atât pentru varianta b) predicativă, cât și pentru varianta c) subiectivă.
Subiectul la română
Proba la limba și literatura română a constatat în două subiecte cu mai multe cerințe formulate pe baza a două texte la prima vedere. La primul subiect, textul era un fragment din „Cireșarii”, iar elevii trebuiau să-și demonstreze cunoștințele de vocabular și de teorie literară (sinonime, explicarea utilizării unor semne de punctuație, identificarea modurilor de expunere și a figurilor de stil), precum și capacitatea de a înțelege și a comenta un text literar.
Un articol despre ebook publicat în Dilemateca a fost cel de-al doilea text dar spre analiză. Elevii aveau de identificat autorul, numele articolului și al publicației în care a apărut și să răspundă la două întrebări pentru a dovedi că au înțeles textul. Cunoștințele de gramatică au fost verificate pe baza aceluiași text: elevii trebuiau să identifice o subordonată și să indice valoarea morfologică și sintactică a trei cuvinte. Cea de-a doua compunere pe care elevii trebuiau să o redacteze avea ca temă trăsăturile unui coleg pasionat de lectură.
Subiectul la matematică
Proba la matematică nu a generat situații speciale așa cum s-a întâmplat în cazul celei de la română. Elevii au trebuit să rezolve trei subiecte cu mai multe subpuncte, gradul de dificultate al acestora crescând treptat.
La primul subiect, aceștia au avut de efectuat un calcul simplu și o medie aritmetică. De asemenea, trebuiau să calculeze perimetrul unui romb, aria totală a unui cub și să citească un grafic. La subiectul al II-lea, elevilor li se cerea să deseneze o piramidă patrulateră, să calculeze o medie geometrică, să efectueze exerciții cu funcții și o expresie, precum și o problemă.
La subiectul al III-lea, elevii au primit două probleme, una de geometrie în spațiu și una de geometrie plană.
Anul acesta, aproximativ 166.000 de absolvenți ai claselor a VIII-au au susținut examenul de EVALUARE NAȚIONALĂ, cu un sfert mai puțin decât estimările inițiale. Anul trecut, circa 220.000 de elevi au dat acest examen.