REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 și BACALAUREAT 2012. Ecaterina Andronescu: „Cele mai multe note sunt între 5,5 și 7”. Cauza eșecului de la BAC 2012

Publicat: 09 07. 2012, 17:54
Actualizat: 23 07. 2012, 20:42

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 și REZULTATE BACALAUREAT 2012 – comentate de Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, și secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Stelian Fedorca, susțin, luni, de la ora 15.00, la sediul MECTS, o conferință de presă referitoare la examenele naționale din perioada iunie-iulie.

gândul transmite LIVE TEXT.

UPDATE 15.14 „Este îngrijorător faptul că, în ultimii ani, s-a observat o scădere a notelor medii de la EVALUARE NAȚIONALĂ, de la 7-8 înspre 5,5-7. În plus, a crescut foarte mult ponderea notelor slabe în zonele rurale. Ponderea notelor sub 5 este foarte mare în aceste zone”.

UPDATE 15.13 „Deficitul mare de cunoaștere de la nivelul clasei a VIII-a este responsabil pentru REZULTATELE proaste de la EXAMENUL DE BACALAUREAT 2012

UPDATE 15.10 „În 2011, 38.896 elevi au obținut sub 5 la EXAMENUL DE EVALUARE NAȚIONALĂ. În 2012, cifra a crescut la 56.606 elevi”

UPDATE 15.09 Ecaterina Andronescu: „Cele mai multe note de la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2012 sunt între 5,5 și 7″


Numărul elevilor cu medii sub 5 la evaluarea națională este uriaș, 56.606, adică 33,9 la sută, ceea ce indică un mare deficit de cunoaștere al acestor copii și obligă Ministerul Educației să lanseze un plan de măsuri pentru ameliorarea rezultatelor, a declarat, luni, ministrul Ecaterina Andronescu.

„Datele istorice privind numărul candidaților la evaluarea națională indică o problemă alarmantă, respectiv scăderea numărului elevilor din clasa a VIII-a, de la 213.620 în 2011 la 167.100 în 2012. Pe tranșe de medii, în 2012, la evaluarea națională, au obținut medii sub 5,00 un număr de 56.606 de elevi, față de 38.897 în 2011. De asemenea, în 2012, nivelul pregătirii s-a deplasat spre rezultate mediocre”, a mai spus Andronescu.

Potrivit ministrului Educației, 8% dintre candidații de la evaluarea de anul acesta au avut medii între 5,00 și 5,50, 8,1% – între 5.50 și 6,00, iar 7,8% – între 6,00 și 6,50.

Ponderea celor cu medii mari este considerabil mai mică, respectiv 5,3% – cu medii între 9,00 și 9,50, 3,8% – între 9,50 și 10 și doar 0,2% cu media 10, a mai precizat Andronescu.

Totodată, ministrul a semnalat faptul că majoritatea mediilor sub 5 aparțin elevilor din mediul rural, tot aceștia având, per ansamblu, cele mai multe rezultate slabe. Unul dintre motivele acestei situații poate fi, în opinia secretarului de stat Stelian Fedorca, închiderea unui număr mare de școli din mediul rural.

În acest context, Ministerul Educației a făcut public un plan de propuneri pentru ameliorarea rezultatelor la evaluarea națională.

Astfel, la nivel național, ministerul va face analiza probelor de evaluare, în vederea calibrării și adecvării la programele școlare și la nivelul de dezvoltare, dar și analiza greșelilor tipice de la evaluările naționale, urmând să avanseze propuneri de programe de formare corespunzătoare, a explicat ministrul Educației.

În plus, va fi elaborat unui plan național de inspecție școlară a ministerului, centrat pe asigurarea calității (parcurgerea integrală a programelor școlare, cunoașterea programelor de examen, asigurarea progresului școlar). De asemenea, vor fi derulate programe de formare continuă a cadrelor didactice în domeniul didacticii și al specialității, inclusiv în vederea dezvoltării competențelor de elaborare și evaluare a tipurilor de itemi propuși la probele de evaluare, și va fi organizată o simulare a examenelor naționale la nivel național.

Un alt set de propuneri vizează inspectoratele școlare. Astfel, fiecare inspectorat va face analiza rezultatelor la evaluarea națională și elaborarea unui plan de măsuri cu termene, indicatori, responsabili. Inspectoratele școlare vor monitoriza aplicarea planurilor de măsuri. În plus, inspecția școlară va fi centrată pe disciplinele susținute la examenele naționale și pe unitățile de învățământ cu rezultate slabe (sub media județeană) la aceste examene și vor organiza simulări ale examenelor naționale la nivelul județului.

De asemenea, în cadrul cercurilor pedagogice, vor fi analizate rezultatele la evaluările naționale, dar și formarea cadrelor didactice în domeniul didacticii disciplinei. Totodată, inspectoratele școlare vor monitoriza frecvența elevilor, iar programul de pregătire de la TVR2 („TV BAC 2012”) va fi extins la evaluarea națională.

Măsuri pentru ameliorarea rezultatelor vor fi luate și la nivelul unităților de învățământ. Astfel, toate școlile vor analiza rezultatele la evaluarea națională și vor elabora un plan de măsuri cu termene, indicatori și responsabili. În plus, școlile vor asigurarea un program de activități remediale sau de pregătire suplimentară a elevilor, pe tot parcursul anului terminal (și nu numai) la disciplinele la care se susțin probe la examenele naționale.

Tot școlile vor organiza simulări ele examenului, vor monitoriza frecvența elevilor și vor fi responsabile pentru regândirea relației cu familia.

Și cadrele didactice vor fi implicate, începând cu analiza progresului școlar al elevilor, respectiv comparația notelor obținute pe parcursul școlarizării cu cele de la evaluările naționale. Profesorii au astfel obligația să parcurgă integral programa școlară, astfel încât copii să obțină rezultate bune la evaluarea națională. Tot ei vor asigura un program de activități remediale sau de pregătire eficientă a elevilor, pe tot parcursul anului, la disciplinele la care se susțin probe la examenele naționale. și vor monitoriza frecvența elevilor.