Prima pagină » Știri » REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Notele de la CAPACITATE 2013, prea mari, declanșează războiul politic: „Fraudă instituțională”

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Notele de la CAPACITATE 2013, prea mari, declanșează războiul politic: „Fraudă instituțională”

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Notele de la CAPACITATE 2013, prea mari, declanșează războiul politic: „Fraudă instituțională
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. După publicarea rezultatelor la examenele de Evaluare Națională și înainte de rezolvarea CONTESTAȚIILOR pentru ca elevii să se poată înscrie la ADMITERE LA LICEU a izbucnit războiul politic

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Niciun an fără scandal, așa poate fi caracterizată atmosfera de după publicarea rezultatelor la  Evaluare Națională 2013 și înainte de rezolvarea CONTESTAȚIILOR pentru ca elevii să se poată înscrie la ADMITERE LA LICEU. Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, dă de înțeles că subiectele din acest an de la Evaluarea Națională, catalogate de mulți drept prea ușoare, ar putea fi rezultatul unei „fraude instituționale comandate politic”. În replică, Ministerul Educației dezaprobă „încercarea de politizare a Evaluării Naționale 2013″.

EDU.RO a publicat REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 și date despre ADMITEREA LICEU 2013

Gândul îți prezintă rezultatele finale, date despre ADMITEREA la LICEU 2013 pe județe și REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ pe EDU.RO.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013, în varianta preliminară, par să arate o îmbunătățire a sistemului de învățământ din România, dacă e să ne luăm numai după cifre. Înainte de depunerea și soluționarea contestațiilor, datele centralizate la nivelul întregii țări arată că, în al doilea an de supraveghere cu camere video, aproape 76% dintre absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut examenul de CAPACITATE 2013 au luat medii peste 5. Anul trecut, procentul de note peste 5 a fost de numai 66,12%. În anii precedenți, când nu a existat supraveghere video la examene, note mai mari de 5 au fost în proporție de 81,79% – în 2011, respectiv 85,97% – în 2010.

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, în prezent consilier prezidențial pe probleme de educație, afirmă că este „un salt spectaculos” la  REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 doar „dacă rezultatele reflectă realitatea”.

„Dacă subiectele au fost manipulate astfel încât procentajele de reușită să fie artificial de mari, atunci, ne aflăm în fața unei fraude instituționale comandată politic”, a scris pe blogul lui fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu.

Potrivit acestuia, experții ar trebui să verifice dacă subiectele au fost manipulate pentru a fi mai ușoare.

„Garantez pentru faptul că experții Ministerului sunt de bună calitate și că nu fac un astfel de lucru. Singura situație în care cei mai slabi de înger ar participa la o asemenea fraudă ar fi dacă primesc comandă politică să elaboreze subiecte artificial de ușoare”, apreciază el, menționând că în perioada în care a fost ministru nu a intervenit asupra subiectelor care urmau să fie date la examene.

Contactat de gândul pentru a da mai multe precizări legate de sensul afirmațiilor sale în legătură cu posibila fraudă comandată politic, consilierul prezidențial s-a limitat a spune doar că: „Doamna Andronescu și domnul Marga sunt principalii responsabil ai inversării valorilor din România și a aplatizării ierarhiilor”.

În replică, fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, a răspuns că nu a fost implicată în niciun fel în subiectele din acest an de la Evaluare Națională, amintind că nu se mai află în minister de la instalarea noului Guvern în decembrie 2012. „Subiectele se fac în baza programei școlare. Niciodată nu a făcut eu subiectele și niciodată nu am cerut profesorilor care fac subiectele altceva decât să respecte programa școlară, atât”, a declarat pentru gândul Ecaterina Andronescu.

Ecaterina Andronescu, după EVALUARE NAȚIONALĂ 2013: „Nu am citit subiectele”

Fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, are propriile observații asupra examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 din acest an. „Un număr foarte mare de elevi nu a intrat în examen. Circa 35.000 de elevi care la începutul anului școlar erau în clasa a VIII-a nu s-au înscris pentru examenul de evaluare. Ministerul ar trebui să clarifice asta. De ce nu s-au înscris? Nu i-au lăsat profesorii să intre în examene, au corigențe?”, se întreabă Ecaterina Andronescu.

Actualul senator PSD precizează că ponderea la REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 din acest an ar arăta cu totul altfel dacă toți cei cei 196.000 de elevi care au început, anul trecut, clasa a VIII-a ar fi și participat la examenele necesare pentru ADMITEREA LA LICEU.

„Și în condițiile unui număr mai mic pentru examenul de Evaluare, sunt câteva zeci de mii de elevi, nu am toate cifrele acum, care nu au luat nici măcar nota 5. Anul trecut, pe evaluarea pe care am făcut-o erau 56.000. Acum, dacă adunăm pe cei care nu s-au înscris cu cei care au luat sub 5, nu putem să spunem că rezultatele sunt mai bune”, mai spune Ecaterina Andronescu. Potrivit calculelor gândul, numărul adunat al celor care au luat medii sub cinci în acest an și al celor care nu au participat la Evaluare Națională 2013 este de peste 71.000. În baza aceluiași calcul, anul trecut au fost aproxiamtiv 80.000 de elevi.

Fostul ministru al Educației vorbește despre necesitatea unui un set de măsuri pentru că „rezultatele de la Evaluare nu sunt doar produsul subiectelor pe care le-au primit la examenele de sfârșit de clasa  a-VIII-a, ci consecința acumulării unor lacune în pregătire pe toată perioada anilor de școală”. „Ca să putem să remediem trebuie să o luăm de la start, nu de la sfârșit. Niciodată examenul de sfârșit de ciclu nu este edificator pentru ceea ceea ce vrem să se întâmple edificator în școala românească, decât dacă ne asigurăm că pe tot parcursul ciclului școlar sunt îndeplinite măcar toate standardele minimale de asimilarea  cunoașterii”, este de părere ea.

Senatorul PSD susține că nu știe ce subiecte s-au dat la Evaluarea Națională. „Faptul că pe aceste subiecte s-a luat, se pare, rezultate mai mari justifică faptul că s-a polarizat și mai mult. Cei buni au devenit și mai buni. Poate și subiectele au fost mai ușoare, dar nu eu trebuie să apreciez asta, ci profesorii din disciplina care au făcut subiectele pentru că au toate argumentele pe masă. Eu aș mai spune că nici opinia profesorilor de la clase nu este relevantă. Un professor de la o clasă excepțională poate spune că i se par subiectele ușoare, în timp ce un profesor care are o clasă mai slabă nu le mai poate clasifica fiind cu un grad mic de dificulate”, adaugă ea.

Fostul ministru al Educației spune că prima măsură care ar trebui luată pentru a se îmbunătăți rezultatele ar fi introducerea cursurilor remediale pentru elevii cu cunoștințe minimale. „Acum, în întreaga lume, tendința este de a personalize învățarea pentru că nu ne naștem toți cu aceeași capacitate de a asimila cunoștințe noi într-un anumit timp”, conchide senatorul PSD.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Pricopie dezaprobă încercarea de politizare

În contextul afirmațiilor făcute de Daniel Funeriu, actualul ministru al Educației, Remus Pricopie, dezaprobă „încercarea de politizare a Evaluării Naționale”, amintind că procentul de 75,91% al mediilor peste 5, obținut de elevi, la Evaluarea Națională 2013, este mai mic decât în anul 2010, când a fost 85,97%, sau în anul 2011, când procentul atins a fost de 81,79%.

„Ministerul Educației Naționale își exprimă dezacordul față de încercarea de a politiza discuțiile pe marginea rezultatelor obținute de elevi la examenele din cadrul Evaluării Naționale 2013. Argumentele corecte și coerente nu pot fi construite decât pe baza unei analize obiective a datelor, cumulate cu cercetarea specialiștilor în domeniul științelor educației. Orice altă discuție, care vizează exclusiv câștigul de capital politic, aduce deservicii interesului elevilor și sistemului de învățământ românesc, în general, care se află într-un proces de recâștigare a prestigiului. Deopotrivă, acest tip de dezbateri politicianiste aduce prejudicii demnității  și profesionalismului cadrelor didactice și umbresc munca elevilor și părinților”, se arată într-un comunicat remis gândul.

Ministerul Educației Naționale precizează că elaborarea subiectelor pentru Evaluarea Națională se face în baza programei de examen parcurse de elevi. Subiectele au un grad de dificultate mediu și vizează evaluarea competențelor dobândite de elevi pe parcursul ciclului gimnazial. Toate subiectele sunt traduse în 6-8 limbi, în funcție de caz. „În procesul de elaborare și selectare a subiectelor pentru Evaluarea Națională 2013 au fost implicați 250 de profesori, din toată țara, care predau la catedră, sub coorrdonarea Centrului Național de Evaluare și Examinare. Procesul de elaborare și selectare a subiectelor începe în luna octombrie a anului precedent examenelor și se încheie în luna iunie a anului în care se susține Evaluarea Națională”, mai precizează MEN.

În continuare, ministrul Educației subliniază că toți itemii care se află în baza de date a Centrului Național de Evaluare și Examinare sunt supuși unei verificări multiple și că  păstrarea și transmiterea subiectelor se face în condiții de maximă securitate. „Examinarea elevilor a fost corect realizată, în fiecare sală de examen din țară au funcționat camerele de supraveghere, iar profesorii-supraveghetori au asigurat desfășurarea, în bune condiții, a probelor”, se mai arată în comunicat.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Cătălin Ivan: Afirmațiile lui Funeriu denotă rea-credință

Purtătorul de cuvânt al PSD, Cătălin Ivan, afirmă că discuțiile declanșate în spațiul public de fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, cu privire la gradul de promovabilitate la examenul de Evaluare Națională denotă „rea-credință fără limite și dorință de a manipula opinia publică”.

„Domnul Funeriu dă dovadă de rea-credință fără limite și dorință de a manipula opinia publică, fără a avea niciun fel de rușine pentru ceea ce face. Pur și simplu fostul ministru al Educației pare furios că nu sunt mai mulți copii picați la acest Examen. Mă întreb dacă în perioada de mandat a domnului Funeriu nu se cerea cumva intenționat să fie făcute subiecte foarte grele, pentru a pica cât mai mulți elevi, așa cum s-a întâmplat la examenele de Bacalaureat”, a afirmat Cătălin Ivan, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, anul acesta a fost un examen corect, cu reguli stricte. „S-a păstrat un standard ridicat al rigorii, al seriozității și al responsabilității, standard specific unui astfel de examen. Examenele s-au desfășurat în săli supravegheate video pentru al doilea an consecutiv și așa se va întâmpla și de acum înainte. Am demonstrat că atunci când lucrurile sunt pregătite din timp, cu atenție, putem repara și evita toate greșelile făcute în trecut. Felicit ministerul Educației pentru organizarea Examenelor Naționale”, a încheiat purtătorul de cuvânt al PSD.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Cele mai multe note de zece din ultimii doi ani

Cu toate că participarea la examenele de CAPACITATE 2013 a fost mai scăzută decât în anii trecuți, REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 arată că mediile sunt mult mai bune.

Potrivit rezultatelor centralizate înainte de rezolvarea contestațiilor, 75,91%, adică 123.503 elevi, au obținut note peste 5. Cele mai bune rezultate s-au înregistrat în județul Brăila (89,82%), iar cele mai scăzute, în județul Olt (60,98%). Anul trecut, note peste cinci au obținut circa 110.000 de elevi, reprezentând 66,12%. În anii de dinainte, când nu au existat camere video în sălile de examen, mediile peste 5 au fost în proporție de 81,79% – în 2011, respectiv 85,97% – în 2010.

La REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 se înregistrează și mult mai multe note de 10 decât anul tercut. Datele statistice de la Ministerul Educației arată că în 2013 sunt 847 de elevi din toată țara care au primit note maxime la toate probele de concurs, dintre care 87 numai în Capitală. Numărul mediilor de 10 din 2013 este de două mai mare decât cel din 2012, când în total au fost 412 note de 10 dintre care 42 în București.

Cel mai mare număr de medii de 10 la EVALUARE NAȚIONALĂ s-a înregistrat în urmă cu trei ani, în 2010, când la nivel național au fost 1.843 de medii de 10, 157 dintre acestea numai în București.

Anul acesta, din cei 196.000 de elevi care s-au înscris la examenele de Evaluare Națională au participat doar 161.000. Anul trecut, examenele necesare pentru ADMITERE LA LICEU au fost susținute de 166.000 de absolvenți, cu 23.000 mai puțini decât cei care au început clasa a VIII-a. În 2011, circa 220.000 de elevi au dat acest examen.

Vezi aici cum se face ADMITEREA la LICEU ȘI REPARTIZAREA COMPUTERIZATĂ

Media pe care elevii de clasa a VIII-a o obțin la Evaluarea Națională are 50% pondere în calculul mediei de ADMITERE LA LICEU.

Miercuri, 3 iulie, elevii de clasa a VIII-a află REZULTATE FINALE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013.

Citește și