REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Doar 5 din 10 elevi au luat note peste 5 la simulăre. Reacția lui PRICOPIE
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Datele de la Ministerul Educației arată că din totalul celor 187.886 de elevi înscriși, 177.946 (94,7%) au participat la toate probele. Dintre aceștia, 86.893 (48,8%) au obținut medii peste 5. Scopul simulării a fost aducerea în atenția elevilor și a profesorilor lor a situației reale privind pregătirea înainte de evaluarea națională din vară.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 UPDATE. Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat, joi, că este nemulțumit de rezultatele de la simularea evaluării la clasa a VIII-a, pentru că subiectele se puteau rezolva ușor, dacă elevii s-ar fi pregătit, precizând că nici la examenul din vară nu se așteaptă la rezultate spectaculoase. „Avem ușor sub 50 la sută rată de succes, dacă nota 5 o considerăm un succes. Observăm că la română avem peste 60 la sută care au reușit să facă față subiectelor și la matematică 30,4 la sută, adică un procent extrem de mic (…) pe subiecte de nivel mediu”, a spus ministrul Educației, Remus Pricopie, adăugând că subiectele au fost mai dificile față de anul trecut, dar până la nota 9 se puteau face ușor, dacă elevii s-ar fi pregătit.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Rata de participare
La Limba română, prezența a fost de 95,4%, iar 119.963 (66,95%) de elevi au obținut note peste 5, în timp ce la Matematică, prezența a fost de 95,2%, iar 54.465 (30,4%) au obținut note peste 5.
La limba maternă, prezența a fost de 94,5%, iar 7.912 (76%) au obținut note peste 5.
La disciplina Matematică, doar 30,4%, ceea ce înseamnă că doar 3 din 10 elevi au luat note de trecere, în condițiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluare de masă.
Pe județe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul București 64,21% , județul Brăila – 60,42% și județul Cluj 59,18%. Prezența elevilor la examene a fost aici de peste 95%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călărași – 34,18%, Caraș-Severin- 36,28% și Dolj -37,95%. Și aici, prezența a fost de aproximativ 90%.
Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea națională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în județul Neamț – 98,18%, iar cea mai scăzută în județul Dolj – 89,04%.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. În ceea ce privește situația pe discipline, cel mai ridicat procent la Limba română îi revine Bucureștiului, cu 81,23%, iar cel mai mic procent s-a înregistrat în județul Harghita – 38,72%. La Matematică, primul loc este ocupat tot de București, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent îl are județul Caraș-Severin 19,33%.
La Limba maternă, cel mai mare procent s-a înregistrat în Bistrița-Năsăud, unde prezența elevilor la simulare a fost de 100%, iar cel mai scăzut, în Caraș-Severin – 21,74%, unde, de asemenea, prezența a fost de 100%. Precizăm că prezența integrală a elevilor la simularea pentru evaluarea națională s-a înregistat numai în cele două județe amintite și numai la disciplina Limba maternă. În același timp, la toate examenele, nu a existat o prezență mai mică de 89% în niciunul dintre județe. Găsiți mai multe detalii în documentul anexat.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 – Opinia Ministrului Educației, Remus Pricopie. „Avem ușor sub 50 la sută rată de succes, dacă nota 5 o considerăm un succes. Observăm că la română avem peste 60 la sută care au reușit să facă față subiectelor și la matematică 30,4 la sută, adică un procent extrem de mic (…) pe subiecte de nivel mediu”, a spus ministrul Educației, Remus Pricopie, adăugând că subiectele au fost mai dificile față de anul trecut, dar până la nota 9 se puteau face ușor, dacă elevii s-ar fi pregătit.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Ministrul Educației s-a declarat nemulțumit de rezultate și a arătat că nu speră la rezultate spectaculoase până în vară
„Eu sunt optimist, chiar dacă sunt nemulțumit de rezultatele acestei simulări, o să vedem și la bacalaureat ce se întâmplă (…) Cred că vom reuși să remediem. Sigur, nu mă aștept la un rezultat spectaculos în vară, dar important este ca încet, gradual, să ajungem la rezultate mai bune”, a precizat Pricopie
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Ministrul Educației a mai spus că a cerut ca simularea să se desfășoare atât de devreme pentru a fi timp „pentru intervenții” până la examenul din vară.
„În mod deliberat am cerut ca simularea să se facă cu câteva luni înaintea examenului propriu-zis, pentru a avea totuși timp pentru intervenții. Suntem în luna martie, examenul este în vară, prin urmare încă putem să ne concentrăm asupra acestor evaluări”, a precizat Pricopie.
Referitor la unele opinii potrivit cărora notele ar fi trebuit trecute în catalog pentru o mai bună mobilizarea elevilor, ministrul Educației a spus că dacă s-ar fi decis acest lucru, ar fi apărut altfel de probleme, precum „tentația unora de a copia și, practic, de a falsifica rezultatele”.
„Acesta este nivelul de pregătire al elevilor și de mobilizare. Constatăm din aceste rezultate că gradul de mobilizare al elevilor este foarte scăzut, cel puțin la matematică”, a subliniat Pricopie.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Ministrul a trimis instrucțiuni pentru demararea unor discuții în toată țară referitor la rezultatele simulării
„Am transmis deja instrucțiuni foarte clare inspectoratelor. Vom avea în continuare discuții cu inspectorii generali, cu inspectorii generali adjuncți, cu inspectorii de specialitate – matematică, română, limba maternă -, astfel încât la nivelul fiecărui județ să existe discuții cu toți profesorii de matematică, română și limba maternă din țară, să existe o abordare foarte clară cum recuperăm materia și cum creștem gradul de mobilizare al elevilor pentru ca la examenul național să avem rezultate mai bune”, a spus Remus Pricopie.
Întrebat dacă vor fi inspecții în școlile cu rezultate slabe, ministrul a spus că vor fi „evaluări, discuții individualizate, cu profesorii de la clasă, cu părinții, iar lucrările vor ajunge în mâna fiecărui elev, astfel încât elevul să vadă unde a greșit, să poată să prezinte și părintelui lucrarea”.
Rugat să comenteze faptul că mulți elevi au susținut că, fiind o simulare, au simulat și ei și nu s-au pregătit, Pricopie a răspuns: „Da, dar să nu cumva să nu simulăm o notă 3 în vară”.