„Subiectele la proba de Limba și literatura română din cadrul Evaluării Naționale au fost realizate în concordanță cu programa școlară parcursă de elevi și cu prevederile metodologiei de examen. Acestea au avut un nivel de abordare mediu, așa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obținut medii peste 5 (73,1%)”, arată ministrul Educației într-un comunicat trimis gândul.
Aceeași sursă mai arată că elevii au avut la dispoziție încă din luna octombrie 2013 modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, iar acestea au fost publicate pe site-ul edu.ro.
Ministerul Educației mai arată că baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate.
Răspunsul ministerului vine la câteva zile după ce o profesoară de limba română din Capitală a scris pe pagina ei de Facebook o scrisoare prin care își cerea scuze elevilor pentru subiectele de la proba de limba română.
Contactată de gândul, Carmen Stoica, profesoară de la Școala Nr. 99 din București, a declarat că anul acesta subiectele au fost mult mai rău concepute în comparație cu cele de anul trecut.
În același timp, elevii și părinții au cerut demisia ministrului în weekendul trecut pe motiv că subiectele nu au fost formulate corect.