„Anul acesta am avut un număr de 13.930 de elevi înscriși pentru Evaluarea Națională și o prezență de 99% la examen. În urma rezultatelor inițiale, pe care astăzi (marți, n.r) le-am afișat în toate unitățile de învățământ, procentul mediilor peste 5 (română și matematică – n.r.) în București este de aproape 85%, mai exact 84,94%. Comparativ cu anul trecut, anul 2018, când am avut puțin peste, mai exact 85,30%. Putem spune că sunt rezultate liniare în cei 2 ani și chiar în ultimii ani. La nivelul municipiului București ne păstrăm cu aproximația de 85% de medii peste 5″, a explicat Liliana Maria Toderiuc, inspector general școlar adjunct al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
Potrivit sursei citate, la Limba și literatura română în București a fost înregistrat un procent de aproape 90% de note mai mari sau egale cu 5 și 140 de note de 10. La matematică, procentul de note peste 5 este de aproape 79%, 496 fiind note de 10.
„Am reușit să realizăm și procentele pe tranșe de note. Sunt aproximativ comparabile și între 5 și 6, cam toate sunt în jur de 15-18%. Avem 15% note între 9 și 10. Ca medii de 10, la nivelul municipiului București avem 48 de elevi care au reușit să ia media 10 la examen. Cel mai mare procent, dar cu diferențe nesemnificative între celelalte tranșe de note, este de 22%, cel al elevilor care au obținut medii între 8 și 9. Ne-am uitat și pe procentul de medii mai mari sau egale cu 5 la nivel național și ne situăm pe locul 3, la diferență foarte mică, de două procente, respectiv un procent, față de locurile 1 și 2″, a mai spus Toderiuc.
Din 15.300 de elevi înscriși în Capitală, doar 173 au lipsit la acest examen.
De asemenena, nu au fost incidente pe timpul derulării probelor, fiind un singur elev eliminat la examenul de la matematică. De asemenea, în următoarea perioadă, va fi efectuată o analiză pentru a fi identificate motivele pentru care unele școli au înregistrat rezultate slabe.
„Există, desigur, și alte cauze care generează eșecul școlar, unele neimputabile unității de învățământ respective, fiind legate atât de zona geografică în care se găsește unitatea respectivă, în sensul că există, într-adevăr, poziții geografice ale unității de învățământ în zone defavorizate ale Capitalei, unde absenteismul este ridicat și, sigur că, fără a fi prezenți la școală, rezultatele nu au cum să fie dintre cele mai bune. Vom corela prezența la clasă, organizarea ședințelor de pregătire în vederea susținerii examenelor naționale, calitatea procesului educativ care s-a desfășurat pe parcurs și vom încerca să luăm toate măsurile”, a explicat inspectorul general Ioana Mihaela Neacșu.