Rezultatele FINALE la simulare Evaluare Națională 2019: 53% din elevii de clasa a VIII-a au obținut medii peste 5/ Președintele Asociației Părinților: Rezultatele sunt mediocre. S-a ajuns la os
Rezultatele FINALE la simulare Evaluare Națională 2019. La simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale, desfășurată în perioada 11- 13 martie, au participat, în premieră, și elevii claselor a VII-a.
Au participat la toate probele 164.264 de elevi de clasa a VIII-a (din totalul celor 175.463 de elevi înscriși în clasa a VIII-a), respectiv 168.108 elevi de clasa a VII-a (din totalul celor 182.207 elevi înscriși în clasa a VIII-a).
Potrivit Ministerului Educației Naționale, pe clase, sinteza datelor arată astfel:
Clasa a VIII-a
La simularea susținută de elevii claselor a VIII-a, 87.225 de elevi au obținut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 53,1% dintre elevii prezenți la toate probele (164.264), procent net superior celui înregistrat anul trecut (47%).
Pe tranșe de medii, se înregistrează următoarea situație statistică: 23.176 de medii între 5 și 5,99, 22.366 de medii între 6 și 6,99, 19.734 de medii între 7 și 7,99, 15.330 de medii între 8 și 8,99, 6.591 de medii între 9 și 9,99, respectiv 28 de medii 10.
În privința disciplinelor de examen, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 69,1% (63,1% în 2018) la Limba și literatura română, respectiv de 39,4% (33,1% în 2018) la Matematică. La proba de Limba și literatura maternă, 85,9% (82,6% în 2018) din elevii prezenți au primit note peste 5.
Ratele de prezență pe discipline au fost următoarele: 94,95% (166.590 de elevi dintr-un total de 175.463 de elevi de clasa a VIII-a) la Limba și literatura română, 93,55% (9.797 de elevi dintr-un total de 10.473 de elevi eligibili) la Limba și literatura maternă și 94,31% (165.477 de elevi) la Matematică. 16 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.
Rezultatele FINALE la simulare Evaluare Națională 2019. Clasa a VII-a
Simularea EN VIII susținută pentru prima dată și de elevii claselor a VII-a a relevat o rată a mediilor mai mari sau egale cu 5 de 52,4% (88.117 elevi din 168.108 elevi prezenți la toate probele).
Pe tranșe de medii, s-a consemnat următoarea distribuție statistică: 29.039 de medii între 5 și 5,99, 26.276 de medii între 6 și 6,99, 19.352 de medii între 7 și 7,99, 10.586 de medii între 8 și 8,99, 2.852 de medii între 9 și 9,99, respectiv 12 medii 10.
Pe discipline, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 64,2% la Limba și literatura română, 42,8% la Matematică și 76% la Limba și literatura maternă.
Rata de participare în ansamblu a fost, în medie, de 93,6 %. 15 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.
La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.
Președintele Asociației Părinților, despre rezultatele la Simulare Evaluare Națională 2019: Sunt mediocre. S-a ajuns la os
Președintele Asociației Părinților, Iulian Cristache, declară că notele la simularea Evaluării Naționale sunt mediocre, precizând că rezultatele slabe din ultimii ani sunt consecința programei deficitare, a subfinanțării sistemului de educație și ingerința politicului în actul educațional.
,,Rezultatele sunt în trendul ultimilor ani, mediocre, nici nu aveam alte așteptări, atât timp cât se fac modificări de programă, cât nu vorbim de o resursă umană calificată, care să interacționeze mai mult cu elevul, subfinanțarea ultimilor ani și profesorii care au mai rămas în sistem, lipsa de predictibilitate, ingerința polticului. Practic, culegem ce-am însămânțat de-a lungul celor 20-30 de ani”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Iulian Cristache.
Întrebat dacă este posibilă corijarea acestei situații până la finele anului școlar, președintele Asociației de Părinți spune că nu se poate vorbi despre un reviriment spontan. El a precizat că este necesară o formare inițială la alte standarde, astfel încât să fie asigurată calitatea actului educațional. Alte probleme semnalate de acesta sunt lipsa timpului acordat elevilor pentru învățare și instruire, numărul ridicat de elevi de la clasă, care depășește cu mult numărul admis de lege și clasele cu regim simultan din mediul rural, unde sunt clase care învață concomitent de la I-a până la a IV-a.
,,S-a ajuns la os. Eu am atras atenția în ultimii 2-3 ani, de când sunt președinte, că nu putem coborî mai jos de atât, dar observ că structura subiectelor devine din ce în ce mai ușoară, astfel încât să se mențină promovabilitatea, cu ghilimelele de rigoare, că Evaluarea Națională nu este un examen ce ține de promovabilitate, că te duci într-un liceu teoretic și cu 2, și cu 3, prin repartizarea computerizată”, a mai adăugat acesta.
Din punctul său de vedere, legea trebuie să fie corectă, asumată de către toți partenerii, iar finanțarea să fie suficientă. Acesta a atras atenția că disciplinele de științe exacte vor rămâne fără profesori în viitorul apropiat, pentru că cei care urmează a ieși la pensie nu vor avea înlocuitori, atâta vreme cât un profesor debutant are 1.800 de lei salariul net, iar un licențiat în matematică este plătit cu 4.000 sau 5.000 de lei într-un alt domeniu. Iulian Cristache spune că actul educațional, cel puțin la științele exacte, reprezintă o mare problemă.
Rezultatele simulării Evaluării Naționale, susținută de către elevii claselor a VII-a și a VIII-a, în perioada 11-13 martie, arată că, la clasa a VII-a, doar un procent de 52,4% dintre elevii prezenți la toate probele a obținut rezultate mai mari sau egale cu 5, în timp ce, la clasa a VIII-a, 53,1% dintre elevii prezenți la toate probele a obținut rezultate mai mari sau egale notei 5, arată datele Ministerului Educației Naționale.