Prima pagină » Știri » Ridicarea mașinilor în Sectorul 4, declarată nelegală într-un proces, dar aplicabilă în continuare

Ridicarea mașinilor în Sectorul 4, declarată nelegală într-un proces, dar aplicabilă în continuare

Ridicarea mașinilor în Sectorul 4, declarată nelegală într-un proces, dar aplicabilă în continuare
Hotărârea CL Sector 4 de ridicare a mașinilor a fost declarată nelegală într-un dosar în care a fost invocată excepția nelegalității ei, reprezentanții autorităților locale și avocatul reclamantului spunând că soluția instanței se aplică doar în respectiva cauză civilă, nefiind general valabilă.

Hotărârea CL Sector 4 de ridicare a mașinilor a fost declarată nelegală într-un dosar în care a fost invocată excepția nelegalității ei, reprezentanții autorităților locale și avocatul reclamantului spunând că soluția instanței se aplică doar în respectiva cauză civilă, nefiind general valabilă.

În decembrie 2012, Petre Piperea, asociat în cadrul biroului de avocați Piperea & Asociații a intentat un proces, la Tribunalul București, împotriva Poliției Locale a Sectorului 4 București – Biroul de Circulație Rutieră și a Consiliului Local Sector 4. Dosarul a avut ca obiect excepția de nelegalitate a actului administrativ prin care este permisă ridicarea mașinilor ridicate neregulamentar.

La 1 martie 2013, Tribunalul București i-a dat câștig de cauză lui Piperea, admițând excepția de nelegalitate a Hotărârii 37/2008 emise de Consiliul Local (CL) Sector 4.

„Constată nelegalitatea Hotărârii nr. 37/2008 emisă de Consiliul Local Sector 4”, a stabilit Tribunalul București.

Poliția Locală a Sectorului 4 București și Consiliul Local Sector 4 au atacat cu recurs hotărârea Tribunalului, iar Curtea de Apel București a stabilit în 14 noiembrie, irevocabil, menținerea deciziei luate de prima instanță.

Avocatul lui Piperea, Paul Lospa, a declarat joi, pentru MEDIAFAX, că decizia instanței s-a aplicat strict în cazul clientului său.

„Trebuie făcută distincția între excepția de nelegalitate a unui act administrativ și desființarea unui act al Consiliului Local. Strict în acest caz a fost vorba despre această excepție. Nu ne-am legat de faptul că mașina a fost sau nu parcată legal, ci de mijloacele prin care Consiliul Local Sector 4 a ridicat autovehiculul”, a explicat avocatul Lospa.

Conform sursei citate, excepția de nelegalitate a fost aplicabilă strict în acest dosar. Practic, avocații s-au folosit de acest procedeu judiciar pentru ca hotărârea de CL să nu se aplice în cazul clientului lor.

Directorul Poliției Locale a Sectorului 4, Adrian Ionescu a precizat că deși instanța a decis în acest caz să declare „nelegală” Hotărârea de CL, aceasta este, în continuare, aplicabilă.

„Noi, în continuare, aplicăm hotărârea Consiliului Local al Sectorului 4. Nu este o hotărâre (a instanței – n.r.) cu caracter general. Este o hotărâre care produce efecte între părți, respectiv o persoană fizică și o autoritate”, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, directorul Poliției Locale a Sectorului 4, Adrian Ionescu.

Reprezentantul Poliției Locale Sector 4 a mai precizat că, în conformitate cu Legea Poliției Locale numărul 155/2010, în domeniul circulației pe drumurile publice, Poliția Locală are atribuțiile de constatare contravenții și aplicare sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar.

Petre Piperea, cel care a avut câștig de cauză în acest dosar, este fratele avocatului Gheorghe Piperea, biroul de avocați al acestora reprezentând mai mulți clienți în dosare privind ridicări de mașini în baza unor hotărâri ale autorităților locale.

Citește și