Prima pagină » Știri » Robu vrea „ducerea în subteran a liniilor de cale ferată” pentru ca Timișoara să poată avea metrou

Robu vrea „ducerea în subteran a liniilor de cale ferată” pentru ca Timișoara să poată avea metrou

Primarul municipiului Timișoara, Nicolae Robu, afirmă că a propus în cadrul Planului Urbanistic General (PUG) al municipiului, care se află în stadiu de proiect, "ducerea în subteran a liniilor de cale ferată", astfel încât orașul să poată avea și metrou, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Primarul municipiului Timișoara, Nicolae Robu, afirmă că a propus în cadrul Planului Urbanistic General (PUG) al municipiului, care se află în stadiu de proiect, „ducerea în subteran a liniilor de cale ferată”, astfel încât orașul să poată avea și metrou, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Aceasta este opțiunea noastră și viziunea noastră asupra Timișoarei privind calea ferată. Cea mai potrivită variantă este ducerea în subteran a liniilor de cale ferată. Această variantă ar prezenta și avantajul că pe acele linii de cale ferată am putea avea și transport în comun urban, un metrou. Am putea folosi în partaj linia de cale ferată pentru trenuri în sensul consacrat al termenului, dar și pentru mijloace de transport în comun pe cale ferată de tip urban: tramvai, metrou”, a declarat, luni, într-o conferință de presă, primarul municipiului Timișoara, Nicolae Robu.

El a afirmat că aceste propuneri sunt cuprinse în Planul Urbanistic General (PUG) al municipiului Timișoara, care se află în stadiu de proiect și care urmează să fie supus dezbaterii publice.

Întrebat dacă înainte de a introduce în PUG o asemenea propunere a discutat sau nu cu reprezentanții CFR, Robu a răspuns că nu a avut o asemenea discuție.

„Nu s-a discutat cu cei de la CFR (…) Când se întocmește PUG-ul, mai întâi se vine cu viziunea, se supune proiectul dezbaterii publice, se adoptă apoi la nivel local, după care proiectul adoptat se transmite Guvernului pentru a fi avizat de mai multe ministere. Abia după ce se obțin toate avizele de la ministere PUG-ul se consideră în vigoare și orice dezvoltare urbană din acel moment trebuie să fie în consonanță cu prevederile sale”, a afirmat el.

Primarul municipiului Timișoara nu a putut preciza cât ar putea costa această investiție și nici când ar putea începe lucrările, însă a subliniat că noul PUG al municipiului Timișoara ar putea intra în vigoare în aproximativ opt luni.

Gara CFR din Timișoara se află la aproximativ 15 minute de zona centrală, iar trenurile trec prin mai multe cartiere din municipiu.

Citește și