Prima pagină » Știri » România are cele mai proaste căi ferate din Europa/ România a înregistrat un scor de cinci ori mai mare decât media europeană în ceea ce privește accidente, victime și persoane grav rănite

România are cele mai proaste căi ferate din Europa/ România a înregistrat un scor de cinci ori mai mare decât media europeană în ceea ce privește accidente, victime și persoane grav rănite

România are cele mai proaste căi ferate din Europa/ România a înregistrat un scor de cinci ori mai mare decât media europeană în ceea ce privește accidente, victime și persoane grav rănite

Comisia Europeană, citată de euronews, a identificat care sunt cele mai bune și mai proaste companii feroviare din Europa, folosind un indice care evaluează frecvența, punctualitatea, viteza și prețul serviciilor feroviare. Pe primele locuri se situează Olanda, Finlanda, Germania și Spania, în timp ce pe ultimele se află Bulgaria, România, Slovenia, Grecia și Croația.

Dacă raza de acţiune se extinde și în țările din afara UE, atunci scorurile devin și mai mici.Pe o scară de la 1 la 7, Serbia, Bosnia și Herțegovina și Macedonia obțin 2 puncte. Pe ultimul loc al clasamentului se află Albania, cu 1,2 puncte din șapte.

Cu toate acestea, există o zonă care evidențiază o problemă și mai structurală pentru căile ferate din Europa de Sud-Est. Cel mai recent raport al ERA – agenția UE, care reunește infrastructura feroviară a UE – a relevat date despre accidente, victime și persoane grav rănite pentru fiecare dintre cele 28 de țări din Uniune, transmite euronews.

Țările Europei Centrale de Est au înregistrat valori mai mari decât media europeană

Toate țările Europei Centrale de Est au raportat valori mai mari decât media europeană în unele cazuri, cum ar fi cazul Ungariei și Bulgariei, incidența fiind de trei ori mai mare, în timp ce în altele, cum ar fi în România și Estonia, chiar de cinci ori mai mare.

În ceea ce privește întârzierile trenurilor, potrivit profit.ro, citat de club feroviar,ro,  România, a înregistrat în 2017, 4,5 milioane de minute, circa 8,6 ani de întârziere în 365 de zile de circulație, în condițiile în care cel mai recent raport al UIC – Uniunea Internațională a Căilor Ferate, citat de clubferoviar.ro,  a transportat în 2019 aproximativ 53 de milioane de pasageri

În 2018, în perioada iunie-noiembrie, timpul de aşteptare în plus a fost de 1,6 milioane de minute, o întârziere de peste trei ani în doar 6 luni, transmite publicația Digi.

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi, a declarat, recent, că românii ar putea primi compensatii pentru întarzieri si în transportul feroviar, însă nu mai devreme de doi ani.

„Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa implementam acest lucru. In acest sens, avem un grup de lucru initiat cu Ministerul Transporturilor, dar încă suntem la nivel de discutii. Probabil in maximum doi ani de zile”, a spus presedintele ANPC

Pentru a depăşi acest decalaj faţă de restul continentului, căile ferate din țările Europei Centrale și de Est și din Balcani sunt obiectul unui proces de restaurare și reînnoire.

Datorită investițiilor UE, în Bulgaria și în România sunt în desfășurare lucrări masive pentru adaptarea principalelor infrastructuri la standardele europene cu scopul de a crește viteza maximă a unor secțiuni până la 140 -160 km/h.

 

Autor