România MARILOR SPERANȚE. Cum arată acum proiectul de 75 de milioane de euro care ar trebui să rezolve un punct roșu din Capitală
La doi ani de la aprobarea proiectului, în care Primăria Capitalei va investi 75 milioane de euro, pasajul de la Piața Presei Libere din București se apropie de finalizare.
„Pereții mulați sunt executați în propoțiie de 82%. Planșeele sunt executate în proporție de 75%. Se execută în acest moment săpătura subterană (sub plansee), urmată de definitivarea radierului și turnarea asfaltului în luna aprilie în funcție de condițiile meteo”, a spus Dana Ioanițescu Ristea, reprezentanta firmei Apolodor, firma care execută proiectul, într-un răspuns pentru gândul.
Mediafax Foto//Marius Dumbrăveanu
Reprezentanții Apolodor spun că pasajul subteran de la Casa Presei va prelua 1700 de autovehicule pe oră, autovehicule pe care le va distribui pe sensurile Mărăști și Bulevardul Kiseleff către Arcul de Triumf.
Întregul proiect va avea o lungime totală de 1.134 m. De asemenea, partea carobabilă va avea o lățime de 8,8 metri pe pe ramura Kiseleff, unde vor exista două benzi, și o lățime de 5,5 metri pe ramura Mărăsești.
Mediafax Foto//Marius Dumbrăveanu
Pentru că în zonă se lucrează și circulația este restricționează, cei mai afectați sunt șoferii care intră sau ies din București.
„Circul foarte mult pe DN1 și întotdeauna se fac cozi kilometrice. Acum e mai bine că e frig și sunt mai puține mașini, dar am stat și 45 de minute în trafic”, spune Florin Tudorache, unul dintre șoferii care intră zilnic în București.
„Cel puțin de la Băneasa până aici e foarte aglomerat. Cred că va fi mai bine cu pasajul asta. Eu vin zilnic de la Periș, dar e foarte aglomerat”, a spus Marius Bolboacă, unul dintre șoferii de microbuz.
Proiectul lucrării
Potrivit proiectului, pasajul de la Piața Presei Libere va avea o lungime de 700 de metri, iar accesul în vasaj se va face din direcția Ploiești-Băneasa. La iesirea din pasaj, șoferii vor avea două opțiuni ca să-și continue drumul: fie spre Bulevardul Kiseleff – Arcul de Triumf, fie spre Bulevardul Mărăști – Expoziției.
Proiectul prevede și construcția unui pasaj pietonal care va face legătura între Piața Presei Libere și Parcul Herăstrău, călătorii având acces mai ușor la mijloacele de transport în comun.
Pasajul de la Piața Presei Libere a fost aprobat în urmă cu doi ani, atunci când consilierii municipali au Pieței Presei Libere au spus că trebuie construit un pasaj rutier în zona Pieței Presei Libere pentru că că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule și pietoni, precum și linii de transport public foarte aglomerate.
În total, Primăria Capitalei va investi 75 milioane de euro pentru proiectul prin care să fluidizeze traficul rutier din zona Pieței Presei Libere. Proiectul a fost atribuit consorțiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare și Infrastructura și SC Consitrans SRL.
Mediafax Foto//Marius Dumbrăveanu
Inițial, proiectul prevedea și o parcare subterană, la care s-a renunțat , locul acesteia fiind luat de o parcare de suprafață cu peste 800 de locuri cu plată, pe terenurile care aparțin primăriei.
Pasajul de la Piața Presei Libere a fost contestat încă de la început de către arhitecții de la Ordinul Arhitecților din România – filiala București, care au spus că pasajul rutier de la Casa Presei este inutil funcțional. Arhitecții i-au trimis primarului un memoriu în care îi explicau de ce cred ei că pasajul nu este funcțional.
ntr-un memoriu trimis la primărie arhitecții arată că în zona Pieței Presei Libere nu există blocaje majore ale circulației.„Admițând că ele există sau vor exista, extinderea pasajului spre Șoseaua Kiseleff nu va face altceva decât să le deplaseze către sud, spre Piața Victoriei”, arată arhiecții.
Așa arată Pasajul Presei Libere în proiectul Primăriei Capitalei
„Soluția eliminării blocajelor nu poate fi cea a construirii de pasaje direcționate către centru, ci cu totul alta: la nivel local prin optimizarea ciclului de semaforizare și la nivel de ansamblu prin disiparea fluxului de trafic venind din exterior prin distribuirea pe inele”, susțineau arhitecții. Ei spun că noul pasaj agresează patrimoniul istoric.
„Șoseaua Kiseleff, ca și bulevardele Aviatorilor și Prezan, compun, împreună cu zona de parcuri pe care o traversează, un ansamblu monumental de mare valoare al Bucureștiului. Este un tip de compoziție urbană practicat mai cu seamă la sfârșitul secolului XIX-lea în mari orașe ale Europei, dar și în America de Nord”, au spus arhitecții.
Așa arată Pasajul Presei Libere în proiectul Primăriei Capitalei
Editor imagine: Florin Despa
Imagine: Cristian Tomoială