România și Bulgaria vor construi două noi poduri peste Dunăre. Când ar urma să fie inaugurat prima construcție
Cele două guverne vor forma un grup comun de lucru care va stabili detaliile tehnice și sursele de finanțare aferente proiectelor.
Autoritățile române și bulgare preconizează ca săptămâna viitoare să dispună deja de un plan concret privind data începerii lucrărilor, premierul Victor Ponta, prezent la ceremonia de semnare a memorandumului, arătând că proiectele de infrastructură dintre România și Bulgaria pot fi finanțate atât din bugetul național, cât și din fonduri europene.
În urmă cu o săptămână, Guvernul a aprobat semnarea unui memorandum de înțelegere cu autoritățile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind construcția celor două noi poduri peste Dunăre, a anunțat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.
Construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmează să fie stabilită în următoarele două luni, fiind analizate patru variante, relata, în vara acestui an, presa bulgară.
Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Călărași, Ruse-Giurgiu și Nikopol-Turnu Măgurele, declara atunci Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria.
În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcției unei linii de cale ferată, precum și prețul țintă al proiectului de construcție a podului, a arătat Gagov.
Bulgaria și România și-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investițiilor, creșterea traficului și susținerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.
El a spus că Transproiect 2001, compania românească angajată să realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei opțiuni de poduri pentru fiecare pereche de orașe, cu excepția Silistra-Călărași, pentru care sunt două opțiuni.
Consultantul a mai sugerat două opțiuni pentru construcția unui tunel pe sub Dunăre, la Nikopol-Turnu Măgurele și Oriahovo-Bechet. Totuși, construcția unui tunel este considerată prea costisitoare, întrucât ar mări prețul țintă al proiectului cu 70 de milioane de euro.
Gagov a notat că pentru construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanțare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.
Potrivit unor informații neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.