ROMANIANS ADOPT REMAINIANS. Provocarea Gândul după votul care schimbă Europa așa cum o știm
Pentru că românii sunt, potrivit sondajelor, cei mai mari susținători ai apartenenței la UE, Gândul și GMP Advertising/Webstyler, vă provoacă să arătăm că nu suntem europeni doar cu vorba, ci și cu fapta. Am făcut-o și în urmă cu trei ani, când cu umor și inteligență am spart valul de ură al britanicilor extremiști împotriva românilor, campania „Why don`t you come over?”, ajungând în presa din întreaga lume ca exemplu pozitiv de răspuns la intoleranță, fiind cel mai citat demers jurnalistic din România, la nivel internațional.
Astăzi, ROMANIANS ADOPT REMAINIANS este un exercițiu simbolic de solidaritate, unul dintre principiile fundamentale ale construcției europene. Cum numărul britanicilor care au votat să rămână în UE se apropie de numărul românilor – cetățeni europeni, lucrurile sunt simple:
Primul pas: accesați site-ul RomaniansAdoptRemainians.eu
Pasul doi: ești român, poți adopta un prieten britanic de pe Facebook sau poți să devii „părinte voluntar” pentru un britanic pe care nu îl cunoști, dar care împărtășește aceleași valori cu tine. (CLICK PE IMAGINEA DE MAI JOS)
Pasul trei. Prietenul tău britanic primește un buletin simbolic de român, cetățean european, iar tu poți distribui pe Facebook invitându-ți prietenii să-ți urmeze exemplul.
Pe parcursul următoarei perioade Gândul vă va prezenta o imagine completă a fenomenului BREXIT, a relației dintre români și britanici în Europa, vă va invita să-i cunoașteți pe britanicii care au venit în România și s-au îndrăgostit de țara noastră și pe românii de succes din Marea Britanie.
Cine sunt cei din tabăra REMAIN
17 milioane de britanici au votat la referendum pentru părăsirea Uniunii Europene, în vreme ce 16 milioane au optat pentru rămânerea în blocul comunitar. Aproape 3 milioane de britanici au semnat o petiție prin care cer repetarea scrutinului, iar Scoția și Irlanda de Nord amenință cu referendumuri care să le asigure locul în UE, în condițiile în care cetățenii lor au votat „REMAIN”.
Succesul taberei „LEAVE” a fost sintetizat astfel: „It`s all about immigration”. Tradus, retorica anti-imigranți construită în ultimii ani și promovată intens de UKIP-ul lui Nigel Farage s-a dovedit a fi mai puternică.
Rezultatul referendumului a stârnit tensiuni și crize în societatea britanică, însă se pare că cea mai mare prăpastie a apărut între generații și gândirea lor. Potrivit cercetărilor făcute înainte de ziua votului, 57% dintre britanicii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani care intenționau să participe la scrutinul de joi erau în favoarea continuării parcursului european. Același procent, de această dată pentru categoria de vârstă de peste 55 de ani, se declara de partea taberei „LEAVE”, adică abandonării Uniunii Europene.
În cazul tinerilor de 25 de ani, cifrele se prezentau și mai evidente: trei sferturi dintre ei voiau ca Marea Britanie să rămână în UE. Acest lucru ar putea fi explicat și prin prisma faptului că tinerii din această categorie de vârstă s-au născut într-o Mare Britanie care făcea deja parte din UE și au luat acest fapt ca atare, fără să-l vadă ca pe un experiment politic.
Retorica politicienilor extremiști a fost potențată odată cu ridicarea restricțiilor pe piața muncii, românii și bulgarii devenind ținta predilectă a UKIP și a lui Nigel Farage. Statistic, „invazia” anunțată nu a avut loc, iar românii, prin experiența și contribuția lor în societatea britanică, au demonstrat că nu sunt cetățeni de mâna a doua ai UE.