Românii au cumpărat în weekendul de Black Friday produse de peste 245 de mil. lei, plătite online, în creștere cu 24% în comparație cu 2018. Luând în considerare atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare, valoarea cheltuielilor este de peste 1,2 miliarde de lei, conform PayU.
În weekendul 15-17 noiembrie, PayU a înregistrat 499.632 de tranzacții, în creștere cu 33% față de perioada similară a anului trecut. Aproximativ 80% din sumele plătite online, respectiv peste 198 de milioane de lei, au fost înregistrate în ziua de vineri, 15 noiembrie.
„În acest an, numai pe data de 15 noiembrie, românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Numărul tranzacțiilor a atins aproape jumătate de milion, demonstrând atât interesul românilor pentru Black Friday, cât și încrederea în plățile online”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.
Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online: în intervalul 7:27-7:28 s-au înregistrat 2.140 de plăți online, aproape dublu față de anul trecut.
Produsele preferate rămân cele din categoria IT&C, electronice și electrocanisce
Topul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail și servicii.
Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut, în timp ce coșul mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% și a ajuns la 974 de lei.
Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă. „Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online utilizând un card în rate fără dobândă. Aceștia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mai mică”.
Cea mai mare tranzacție online a fost de 57.949 lei, coșul de cumpărături conținând produse IT&C, pe locul al doilea se află o tranzacție de peste 47.000 lei, iar pe locul al treilea se află o tranzacție de 34.511 lei.
Peste 21 de milioane de lei au fost cheltuiți utilizând carduri emise în altă țară.
În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară, în creștere cu 71%.
„Se cumpără în România din toate colțurile lumii și din ce în ce mai mulți români își extind aria de căutare a produselor preferate pe site-uri din afara granițelor țării. Acest lucru ar trebui să indice clar magazinelor online locale că a venit momentul să își extindă afacerea și în alte piețe. PayU face pași puternici în acest sens, oferind comercianților posibilitatea extinderii transfrontaliere prin intermediul platformei noastre PayU HUB. Comercianții români pot accesa astfel piețe emergente în care comerțul electronic crește exponențial, chiar și cu 20% pe an. Extinderea transfrontalieră ajută și atragerea unei noi categorii de clienți și chiar a viitorilor clienți, 90% din populația globală sub 30 de ani trăind în piețe emergente. Veniturile cresc automat și businessul se dezvoltă”, a încheiat Marius Costin, Country Manager PayU România.
Topul primelor țări după numărul de plăți online înregistrat în platforma PayU este: Marea Britanie – 6.8%, Ungaria – 3.7%, SUA – 0.5%.