Românii care merg la mare în Constanța ar putea plăti o nouă taxă vara viitoare
Reprezentanții organizației au declarat, joi, într-o conferință de presă, că vor cere Primăriei Constanța, printr-o adresă oficială, ca strategia viitoare de taxare pentru stațiune și pentru oraș, „din punct de vedere turistic” să aibă în vedere autorizarea agenților economici care vorbesc despre cultura gastronomică a Constanței.
Directorul executiv al Organizației Patronale Mamaia, Anca Nedea, a declarat că îi va cere primarului Decebal Făgădău să transforme taxa de promovare a stațiunii Mamaia într-o taxă promovare și dezvoltare, care să fie introdusă apoi și în municipiul Constanța.
„Organizația Patronală Mamaia solicită în mod expres primarului Decebal Făgădău, pe care îl considerăm și îl simțim partenerul nostru în managementul destinației, să transforme taxa de promovare de pe stațiune în taxă de dezvoltare și promovare. Solicităm ca începând cu acest an, dacă este posibil, să se introducă această taxă de dezvoltare și promovare și în orașul Constanța, în zonele care s-au dovedit că au potențial turistic și câștigă din acest potențial turistic”, a spus Nedea.
Ea a fost completată de președintele Organizației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, care a spus că principala zonă turistică din municipiu Constanța vizată este Piața Ovidiu și bulevardul Tomis, de la Capitol până în fața Primăriei, pe care l-ar dori transformat, măcar periodic, în zonă strict pietonală.
„Este zonă turistică. Are cafenele, restaurante, terase. Propun să ia în calcul ca o dată pe lună această zonă, de la Capitol, să devină zonă pietonală. Sâmbăta, e bine să nu se circule și să dăm posibilitate turiștilor și constănțenilor să respire un aer curat”, a precizat Bucovală.
Taxa de promovare a stațiunii Mamaia a fost aprobată de Consiliul Local Constanța în anul 2013 și este achitată anual de către agenții economici din stațiune. Conform hotărârii, hotelurile și cazinourile plăteau câteva mii de lei pe an, ceva mai puțin unitățile de alimentație publică, motelurile, vilele turistice, cabanele, bungalourile, satele de vacanță, campingurile, pensiunile turistice și pensiunile agroturistice, iar farmaciile, atelierele foto, atelierele de jocuri, spălătoriile auto aproximativ 2.000 de lei pe an. Din fondurile strânse cu această taxă se asigură promovarea stațiunii Mamaia și organizarea diferitelor evenimente.