Românii, în top 3 în clasamentul imigranților care își fac afaceri în Italia. Una din zece companii italiene este înființată de străini
10% din totalul companiilor italiene aparțin imigranților, a transmis recent Uniunea Italiană a Camerelor de Comerț, arătând că acest procent este în creștere cu 3,4% față de anul anterior. O diferență destul de importantă, dacă ne raportăm la creșterea numărului firmelor deținute de cetățeni italieni – 0,75%. Regiunea cu cea mai mare creștere a companiilor înființate de imigranți este Lombardia (cu 114.000 de astfel de situații), urmată de Lazio (77.000) și Toscana (55.000).
Foarte important este faptul că românii alcătuiesc cea de-a treia comunitate străină care a pus bazele unei companii în Italia, imediat după Maroc și China. Potrivit celor mai recente date, 2,4 milioane de imigranți muncesc în acest moment în Italia și aduc anual 130,87 de miliarde de euro în PIB-ul țării (adică 8,9% din suma totală), iar taxele pe care aceștia le plătesc se ridică la aproximativ 7 miliarde de euro în fiecare an.
Conform sursei citate, Prato, din Toscana, rămâne, totuși, orașul cu cel mai mare procentaj al afacerilor străine – 827,8%, iar după acesta urmează Trieste (16%) și Florența (15,8%). În Milano, proporția a fost de 14,4%, iar în Roma de 13,4%. Singura regiune cu o balanță negativă din acest punct de vedere este Sicilia, cu 2.057 de companii care s-au închis anual și 1.888 care au fost înființate. În termeni absoluți, afacerile străine au prezența cea mai puternică în sectorul de retail, urmat de cel alimentar și de cel de catering. Totuși, cea mai mare concentrare a fost stabilită în sectorul telecomunicațiilor, acolo unde companiile străine reprezintă 33,6% din total, dar și în zona de design vestimentar – 30% din piață.