Compania Transiris, condusă de românul Silvian Cențiu și cu mai mult de jumătate din personal în România, a fost angajată de Departamentului de Stat pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume.
Strategul principal, directorul de creație, coordonatoarea de proiect și mare parte din echipa proiectului este formată din români.
Inițiativa de strategie se concentrează în prezent pe Europa și a început cu un proiect pilot în Austria, Cehia, și Ungaria. Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 și va fi urmată de un proiect de implementare. Transiris a fost contractată în exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum și pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice către alte companii locale.
„America, așa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o țară, ci o idee, un set de principii de viață, un simbol cultural al drepturilor la viață, libertate și căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este și sub continuă presiune și critică, atât din interiorul țării cât și din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America,” a declarat Silvian Cențiu.
În trecut, SUA au finanțat o agenție pentru promovarea imaginii în lume, organizație din care au făcut parte și Europa Liberă și Vocea Americii, instituții bine cunoscute în Romania în anii premergători revoluției. Această agenție, USIA, a fost desființată printr-un act al Congresului American în 1998.
Compania Transiris a fost înființată în 2012 în California și în București pentru a deservi în principal companii de top (Fortune 500) cu servicii și tehnologii de marketing. Între timp, a deschis birouri în Canada, Austria, Spania și Marea Britanie. Biroul din Marea Britanie a fost înființat în cooperare cu Guvernul Scoțian.
Silvian Cențiu, care a fondat și conduce compania Transiris, locuiește în California, dar este născut la Brașov, unde a urmat Liceul „Andrei Șaguna”. A studiat la Politehica din București, precum și la Universitatea Tehnică din Viena (TU Wien), Universitatea San Francisco (USF), Universitatea Stanford și alte instituții de învățământ superior. De asemenea, a cercetat și predat în cadrul acestor universități, cât și la ASE București și Universitatea Transilvania.
În afara activităților profesionale din marketing, tehnologie, management, și antreprenoriat, Cențiu este cunoscut și pentru activitățile sale în dramaturgie, în special cu piesa de teatru „A Transylvanian in Silicon Valley” („Un Ardelean în Silicon Valley”), pe care a scris-o și a interpretat-o cu succes pe toate continentele, inclusiv în România, la Teatrul Național București și la Teatrul Notarra.