Rusia refuză să acorde TAROM drept de survol pentru cursa directă București-Beijing. „Nu am primit niciun răspuns”
Fostul vicepremier Liviu Dragnea anunța în luna martie a anului trecut că TAROM va relua din vara lui 2014 zborurile pe ruta București-Beijing-București, oprite în 2003 din rațiuni economice.
„Conducerea companiei a încercat de mai multe ori să obțină drept de survol, a trimis mai multe scrisori guvernului rus pentru a-i solicita acest lucru, a încercat să ia legătura cu ei și prin Ministerul Transporturilor, și prin Ministerul de Externe. Au existat chiar și câteva întâlniri cu ambasadorul Rusiei la București, ultima având loc acum câteva săptămâni. Acesta nu a venit cu niciun răspuns de la Moscova”, au declarat pentru MEDIAFAX surse din TAROM.
Din punct de vedere economic, traversarea spațiului aerian al Federației Ruse pentru a ajunge la Beijing este cea mai viabilă soluție, fiind cea mai scurtă distanță și o singură taxă de plătit. În plus, avioanele TAROM nu pot zbura mai mult de zece ore fără întrerupere.
TAROM are o flotă de 23 de aeronave, din care jumătate au peste 20 de ani vechime.
Compania va încheia acest an cu pierderi de opt milioane de lei, conform bugetului de venituri și cheltuieli. Veniturile operatorului sunt estimate la 1,53 miliarde lei, iar investițiile planificate se ridică la 92,9 milioane lei.
TAROM are circa 2.000 de salariați, își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor și este membră a alianței SkyTeam din anul 2010. Compania națională operează peste 50 de destinații proprii și destinații deservite de partenerii code share.