Prima pagină » Știri » Rușinea infrastructurii: În România există un drum național de pământ de 40 de kilometri

Rușinea infrastructurii: În România există un drum național de pământ de 40 de kilometri

Rușinea infrastructurii: În România există un drum național de pământ de 40 de kilometri
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a plătit 16 miliarde de lei pentru drumuri naționale în perioada 2008-2014, reparând 2.900 de kilometri de astfel de șosele, adică mai puțin de o cincime din rețeaua existentă de drumuri naționale din țara noastră.

Potrivit Ziarului Financiar, în ciuda acestor sume cheltuite, în România încă există un drum național „de pământ” de 40 de kilometri, în estul țării.

Premierul Victor Ponta spunea în urmă cu un an că este „rușinos” ca România să aibă un drum național de pământ, așa cum este DN 24C Rădăuți Prut-Manoleasa (circa 40 de kilometri), acesta urmând să fie asfaltat în 2014, lucru care însă nu s-a concretizat.

Asfaltarea acestui drum ar costa circa 40-50 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, care iau în calcul standardul de cost al CNADNR pentru construcția de drumuri naționale noi, de 5,3 milioane de lei pe kilometru.

„Drumul național (Rădăuți Prut-Manoleasa – n.red.) este în continuare de pământ, nu este asfaltat. Chiar am primit o adresă anul acesta că nu există fonduri alocate pentru acest drum”, spune Viorica Nichiteanu, inspector impozite și taxe în cadrul Primăriei Rădăuți-Prut.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și