Prima pagină » Știri » S-a REDESCHIS traficul feroviar între Craiova şi Caracal

S-a REDESCHIS traficul feroviar între Craiova şi Caracal

S-a REDESCHIS traficul feroviar între Craiova şi Caracal

Traficul feroviar între Craiova şi Caracal a fost reluat sâmbătă, 20 ianuarie, la ora 09:55.

Totuși, în zona staţiei CF Leu, trenurile circulă pe o singură linie deoarece intervenţiile în zona deraierii sunt încă în desfăşurare.

„Echipele de intervenţie vor acţiona în continuare în staţia Leu, cu personal şi utilaje, pentru finalizarea tuturor lucrărilor necesare restabilirii traficului feroviar în condiţii normale, pe ambele fire de circulaţie.

Trenurile, reintroduse treptat

Astfel, se va interveni pentru refacerea liniei pe firul II (montat traverse, şină, două aparate de cale şi înlocuire stâlp LC), aducerea liniei în parametri pentru circulaţia trenurilor şi punerea sub tensiune a firului de contact”, informează CFR SA.

La rândul său, CFR Călători anunţă că trenurile urmează să fie reintroduse treptat în graficul din programul de transport cu tranzit sau sosiri/plecări pe secţia Caracal – Craiova, în concordanţă şi cu condiţiile de circulaţie de pe firul redeschis.

Astfel, circulaţia trenurilor se va normaliza în perioada următoare, după ce se va redeschide şi firul 2 de circulaţie.

Accident grav la Leu, 9 vagoane au deraiat

În data de 16 ianuarie 2024, în jurul orei 01:30, la intrarea în staţia CF Leu, nouă vagoane din compunerea unui tren privat de de marfă au deraiat, iar alte două s-au răsturnat.

În urma accidentului a fost afectată linia pe ambele fire de circulaţie (300 de metri), au fost avariate trei aparate de cale şi a fost rupt un stâlp al liniei de contact.

Trenul aparţine operatorului privat de marfă Global Rail Solutions, avea în compunere 35 de vagoane încărcate cu cereale şi circula în relaţia Salonta – Roşiori Nord.

Potrivit CFR SA, personalul feroviar de specialitate a intervenit în aceste zile în mod continuu în staţia CF Leu, unde s-a produs deraierea, şi a executat lucrări pentru:

  • retragerea celor 24 de vagoane ale trenului, care nu au fost implicate în deraiere;
  • ridicarea şi scoaterea în afara gabaritului a celor 11 vagoane deraiate;
  • refacerea liniei pe firul 1 (montat traverse, şină, un aparat de cale);
  • aducerea liniei în parametri pentru circulaţia trenurilor și;
  • punerea sub tensiune a firului de contact.

Evenimentul este investigat de o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA administrează infrastructura feroviară publică.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și