S-au schimbat condițiile pentru transferul unui elev de la o școală la alta. Care sunt noile reguli
Transferul unui elev se face cu avizul consultativ al consiliului de administrație al unității de la care pleacă acesta și cu aprobarea celui de la școala unde se mută, potrivit unui ordin al ministrului Educației, prin care sunt schimbate condițiile valabile până acum.
Până la apariția noului ordin, transferul elevilor se făcea numai cu aprobarea ambelor unități de învățământ.
Ordinul privind modificarea regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar aduce câteva modificări în privința transferului elevilor.
„Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învățământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament și ale regulamentului intern al unității de învățământ la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administrație al unității de la care se face transferul și cu aprobarea consiliului de administrație al unității la care se face transferul”, arată ordinul semnat de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.
Ordinul reglementează și situațiile în care transferul elevilor se poate face în timpul anului școlar, în mod excepțional. Astfel, acesta se poate realiza după ce a început școala în una din următoarele situații: la schimbarea domiciliului părinților într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului București; la recomandarea de transfer eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcția de sănătate publică; la/de la învățământul de artă sau sportiv; de la clasele de învățământ liceal la clasele de învățământ profesional; de la învățământul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri; în alte situații excepționale, cu aprobarea consiliului de administrație al inspectoratului școlar.