Noua linie M5 a presupus angajarea a 900 de persoane, anul trecut, la care s-au adăugat alte 300.
Cheltuielile salariale pe 2021, mai mari cu 200 de milioane de lei decât cele din 2020
„Metrorex, din păcate, este într-o situaţie financiară şi structurală, de cheltuieli, foarte dificilă. Subvenţia pentru această companie, cred că acum cinci-şase ani era, din bugetul de stat, undeva la 250 de milioane de lei. Anul trecut s-au plătit 687 de milioane de lei. Ca să faceţi o comparaţie de mărime, bugetul Ministerului Transporturilor, pe bani europeni – este 14 miliarde per ansamblu – dar pe bani europeni e undeva în zona 6-7 miliarde. Deci 10% sau mai mult din banii întregii ţări, care sunt pentru toată reţeaua, să se ducă către subvenţionarea metroului din Bucureşti. Iar nevoile pentru anul 2021 sunt mai mari. Metrorex a cerut chiar 1,1 miliarde de lei.
Numai salariile sau cheltuielile salariale pe 2021 sunt mai mari cu 200 de milioane de lei ca în 2020 ca urmare a măsurilor luate anul trecut. A fost o creştere a Contractului colectiv de muncă aprobată şi înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă cu 18%. Deci, în vremuri de pandemie în care călătoriile cu metroul s-au prăbuşit şi, prin urmare veniturile companiei s-au prăbuşit, acolo conducerea şi partenerul social au decis că este o mişcare înţeleaptă această creştere de salarii”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.