Scandal incredibil la Galați: sute de asociații de proprietari, somate de Primărie să plătească gardul viu primit gratuit acum 4 ani. Și penalități
Curtea de Conturi Galați a stabilit, în urma unui control, că gardul viu și gazonul primit gratuit de asociațiile de locatari și proprietari nu au fost plantate conform documentelor deținute de Primărie și a solicitat municipalității să recupereze prejudiciul, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„228 de asociații de proprietari au fost notificate în acest sens. Prejudiciul constatat este în valoare de 367.155 de lei, la care se adaugă penalități în valoare 287.536 de lei. În acest moment, președinții de asociații pot face soliciare către Primăria Galați pentru ca un inspector să verifice dacă materialul săditor a fost folosit în scopul în care a fost livrat. Gardul fost dat cu titlu gratuit doar că tot atunci li s-a pus în vedere președinților de asociații că după ce acesta va fi sădit vor fi nevoiți să facă dovada faptului că el a fost sădit acolo în locul respectiv”, a declarat presei Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galați.
Reprezentanții asociațiilor anunță că nu vor face plăți și au contestat decizia Primăriei.
„Este o situație absurdă să vii să ceri bani pentru un lucru dat gratuit. Noi am făcut contestație și Primărie și am cerut să vină să vadă că din zece fire s-a prins doar un fir. La acea dată știam că acel material este gratuit, deci am luat pe încredere acele fire, am numărat doar pachetele și am considerat că acolo sunt 2.000 de fire. Am avut încredere totală, am zis că nu ne furăm căciula unul altuia. Am venit, am plantat, multe fire erau gata uscate, altele s-au uscat pe parcurs”, a declarat Costel Dima, administratorul unei asociații de proprietari din oraș.
Reprezentanții asociațiilor de proprietari sunt revoltați de faptul că Primăria insinuează că gardul viu a fost folosit în scop personal, în alte locuri decât cele stabilite inițial. Oamenii spun că în foarte multe cazuri plantele s-au uscat sau au fost rupte de persoane necunoscute.
„În urmă cu trei săptămâni ne-am trezit cu o notificare prin care reieșea că avem un debit de 600 de lei, plus 400 de lei penalități. Se sugerează că noi am fi făcut afaceri, că am fi vândut acest material săditor. Dacă ni se atrăgea atenția totuși că acest material are valoare, atunci și preluarea s-ar fi făcut altfel. Am fi luat fir cu fir sau poate nu ne mai încurcam, mai ales că nu a fost de calitate. Primăria procedează exact ca toți comercianții de tigăi care vin și spun: uitați avem un cadou pentru dumneavoastră, dar știți că trebuie să plătiți un comision”, a mai spus Costel Dima, administratorul unei alte asociații de proprietari.
Cele mai multe asociații de proprietari din oraș au anunțat că nu vor plăti sumele solicitate de Primărie și au contestat notificările primite. Reprezentanții organizațiilor au solicitat ca angajații municipalității să vină să smulgă din pământ gardul viu existent.
De asemenea, au fost voci care au cerut ca Primăria să plătească pentru serviciile de plantare a gardului viu și întreținerea gazonului în ultimii patru ani.