Punctul controversat de la subiectul I din testul de Matematică primit miercuri de elevi la Evaluarea Națională „este complet formulat, enunțul este clar, fără ambiguități și permite un singur răspuns corect”, a transmis Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis miercuri agenției MEDIAFAX.
„Acesta conține toate elementele necesare unui răspuns corect și se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Tipul de diagramă în discuție este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea națională a absolvenților clasei a VIII-a, anul școlar 2014-2015″, mai precizează Ministerul Educației în comunicat.
În continuare, ministerul mai precizează că „itemul conține legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esență, acesta se referă la prezentarea unei dependențe funcționale (între notă și numărul elevilor din clasă care au obținut această notă), iar în cazul unei dependențe funcționale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor)”.
Reacția ministerului a venit după ce mai mulți profesori, elevi și părinți au reclamat că cerința punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naționale nu a fost corect formulată și i-a indus în eroare pe mulți candidați.
În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiția notelor obținute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o școală. Cerința este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obținut nota 5 la acest test este egal cu…”.
„S-au încurcat!”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”. „Nu au înțeles exact cum se citește diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele și care șir este numărul de elevi. Suntem câțiva care ne gândim să contestăm”, a spus aceasta.
Și profesorii sunt de acord, avertizând că vor fi zeci de mii de contestații numai pe această temă.
„Diagrama nu este complet enunțată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor și în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama și nu le poți cere în condiții de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestații pe acest subiect și cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ștefan Vlaston pentru MEDIAFAX.
Rezultatele de la Evaluarea Națională se vor afișa vineri, 1 iulie, iar contestațiile se depun în aceeași zi, între orele 16:00 – 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afișate în data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației.