Taximetriștii au amenințat cu greva foamei și i-au acuzat pe șoferii care colaborează cu Uber, Bolt și Clever că fac parte dintr-un sistem de taxi paralel. Taximetriștii au mai susținut că legea le permite șoferilor care ultilizează platformele online să falimenteze programul Rabla, întrucât pot folosi mașini cu 15 ani vechime. „Vreți să faceți din taximetrie ajutor social pentru hârburi”, au strigat taximetriștii în sala de conferințe a Ministerului Transporturilor. „Astăzi, o Dacie cu semnătura lui Iliescu poate să facă Bolt”, au mai adăugat aceștia.
Reprezentanții taximetriștilor nemulțumiți de parcursul legislativ al ordonanței au susținut că urgența proiectului nu este justificată, iar în cazul în care aceasta va fi aprobată, vor cere abrogarea actului normativ.
Companiile de rideshating au afirmat că nu înțeleg de ce un serviciu digitalizat ar trebui să revină la vechea facturare tradițională. Ei spun că proiectul legislativ este normal pentru o țară modernă, membră a Uniunii Europene.
Concluziile s-au arătat favorabile activităților de transport alternativ, întrucât reprezentanții Ministerului Transporturilor au afirmat că susțin tehnologia în business și vor să creeze o platformă universală care să mulțumească și cerințele taximetriștilor.
Discuțiile au avut loc luni în sala de conferințe a Ministerului Transporturilor. Ordonanță de urgență a Guvernului privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto a fost publicată pe site-ul Ministerului Transporturilor, în data de 23 mai 2019. În cadrul procesului de consultare publică, cei interesați au avut la dispoziție 12 zile în care au avut posibilitatea să transmită propuneri/observații referitoare la textul proiectului.