Prima pagină » Știri » Scandal la Ploiești: Zeci de asociații de proprietari reclamă valoarea foarte mare a facturilor la căldură pe ianuarie

Scandal la Ploiești: Zeci de asociații de proprietari reclamă valoarea foarte mare a facturilor la căldură pe ianuarie

Scandal la Ploiești: Zeci de asociații de proprietari reclamă valoarea foarte mare a facturilor la căldură pe ianuarie
Scandal la Ploiești: Zeci de asociații de proprietari reclamă valoarea foarte mare a facturilor la căldură pe ianuarie

Primăria Ploiești a anunțat, vineri, într-un comunicat de presă, că primarul Iulian Bădescu a solicitat Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova și Serviciului de Metrologie Legală Prahova „să verifice conformitatea serviciului” prestat de către SC Dalkia Termo Prahova, operatorul privat care furnizează energie termică în sistem centralizat în municipiul Ploiești.

Solicitările primarului au fost făcute în contextul în care ploieștenii care locuiesc la bloc și primesc căldură în sistem centralizat au reclamat valoarea mare a facturilor la apă caldă și căldură pe luna ianuarie, care sunt aproape duble față de cele din ianuarie 2014, în condițiile în care prețul gigacaloriei a rămas neschimbat.

Potrivit administratorilor de la asociațiile de proprietari din Ploiești, factura la întreținere pentru luna ianuarie 2015 ajunge la 800 de lei pentru un apartament cu trei camere, iar din această sumă valoarea agentului termic este de 553 de lei. Anul trecut, pentru același apartament cu trei camere valoarea totală a întreținerii a fost de aproximativ 500 de lei.

De asemenea, proprietarii apartamentelor cu două camere din Ploiești au primit pe luna ianuarie facturi la întreținere de peste 500 de lei, costul agentului termic fiind de 433 de lei.

În plus, administratorii de blocuri sunt nemulțumiți de faptul că operatorul de termoficare Dalkia a facturat agentul termic pentru mai mult de o lună.

„Au facturat agentul termic de pe 23 decembrie până pe 28 ianuarie, deci pentru peste o lună. Acest lucru contribuie la încărcarea facturilor la agentul termic, facturi care și așa sunt foarte mari”, a declarat corespondentului MEDIAFAX un administrator de bloc din Ploiești.

Radu Brânzei, director al Regiei Autonome de Servicii Publice (RASP) Ploiești, instituție aflată în subordinea Consiliului Local și care supraveghează activitatea furnizorilor privați de utilități, a declarat corespondentului MEDIAFAX că numărul sesizărilor primite este „de ordinul zecilor” și că oamenii nu înțeleg de ce facturile sunt atât de mari.

Radu Brânzei a afirmat că RASP Ploiești a verificat diagramele de temperaturi de la punctele termice și a constatat că aceste diagrame sunt în conformitate cu contractul încheiat între Dalkia și municipalitate și în conformitate cu graficele întocmite.

De asemenea, Radu Brânzei a precizat că operatorul de termoficare nu a încărcat facturile ploieștenilor cu pierderile din sistem.

„Dalkia nu își acoperă niște pierderi de energie facturând în plus populației. Trebuie văzut de unde vin aceste costuri foarte mari”, a spus directorul RASP Ploiești.

El a explicat că reprezentanții Serviciului de Metrologie trebuie să verifice aparatele care măsoară energia termică la intrarea în blocuri, întrucât „sunt situații în care, deși jumătate dintre apartamente au fost deconectate de la sistemul centralizat de încălzire, aparatul distribuie aceeași cantitate de energie termică pe care ar distribui-o întregului bloc, iar valoarea acesteia se repartizează celeilalte jumătăți, respectiv apartamentelor conectate în continuare la sistemul centralizat”.

Directorul RASP Ploiești a mai spus că inspectorii de la Protecția Consumatorului trebuie să verifice calitatea serviciului oferit de Dalkia către ploieșteni.

Contactați telefonic în legătură cu anunțul Primăriei Ploiești, reprezentanții Dalkia au arătat că societatea „nu a primit, până în prezent, o solicitare oficială din partea celor două autorități privind valoarea facturilor emise în luna ianuarie 2015”.

„Orice sesizare ce ne va fi adusă la cunoștință va fi analizată contextual și punctual. De asemenea, așa cum a fost cazul de fiecare dată, Dalkia va pune la dispoziția autorităților locale toate elementele necesare, în deplină transparență, pentru soluționarea și lămurirea situațiilor cu care se confruntă clienții noștri”, susțin reprezentanții SC Dalkia Termo Prahova.

Peste 55.000 de apartamente și garsoniere din municipiul Ploiești sunt racordate la sistemul centralizat de încălzire operat de Dalkia Termo Prahova, operator privat care furnizează agent termic în Ploiești de peste zece ani.

Autor

Citește și