Prima pagină » Știri » Scandal la Sibiu: Pasageri ai unei curse Lufthansa, neîmbarcați întrucât avionul era plin, au chemat Protecția Consumatorului

Scandal la Sibiu: Pasageri ai unei curse Lufthansa, neîmbarcați întrucât avionul era plin, au chemat Protecția Consumatorului

Scandal la Sibiu: Pasageri ai unei curse Lufthansa, neîmbarcați întrucât avionul era plin, au chemat Protecția Consumatorului
Mai mulți pasageri ai unei curse Lufthansa Sibiu-Munchen nu s-au putut îmbarca, marți, din cauză că avionul era supraaglomerat, fiind vândute prea multe bilete, oamenii sesizând Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu după ce li s-a spus că trebuie să își cumpere alte bilete.

Mai mulți pasageri ai unei curse Lufthansa Sibiu-Munchen nu s-au putut îmbarca, marți, din cauză că avionul era supraaglomerat, fiind vândute prea multe bilete, oamenii sesizând Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu după ce li s-a spus că trebuie să își cumpere alte bilete.

Un număr de 12 persoane care aveau bilete pentru cursa Lufthansa Sibiu-Munchen au rămas, marți, neîmbarcate din cauză că avionul era supraaglomerat, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„S-au vândut mai multe bilete decât locuri, lucru care se mai întâmplă la companii. În cazul acesta, legislația europeană spune clar că trebuie oferite masă, băuturi, cazare, până când se găsește o alternativă pentru ca pasagerii să ajungă la destinație. Deocamdată nu s-a găsit nimic. Suntem acuzați noi că nu am ajuns la check-in. Nu că nu am fi ajuns la timp la coadă, ci că nu am ajuns în fața ghișeului. Erau 40 de inși acolo și trebuia să fim toți în fața ghișeului, ca să nu fim considerați întârziați. Din aceste motive ni se refuză drepturile garantate de legislația europeană”, a declarat Paul Lăzureanu, unul dintre pasagerii care nu s-au putut îmbarca și care trebuia să ajungă la Toronto.

Un alt pasager a spus, la rândul său, că oamenilor care nu s-au putut îmbarca li s-a comunicat că trebuie să își cumpere alte bilete.

„Din punctul meu de vedere suntem ignorați complet. Am sunat la București, am făcut rezervări, le-am explicat ce s-a întâmplat, că avionul a fost supraaglomerat. Le-am spus că avem dreptul la bilet fără să mai plătim nimic, am făcut rezervare și mi s-a spus că mi-l trimite imediat prin e-mail, dar șeful de aici a spus să ni se anuleze toate rezervările, pentru că nu e vina companiei, ci e vina pasagerilor și nu am mai primit niciun bilet. Spune că am întârziat noi pentru că îi e frică de penalizări, că le plătește din buzunar. Ne-a spus că trebuie să cumpărăm un alt bilet și că cel mai ieftin e 800-900 de euro. Și nu avem nici garanția că ne putem îmbarca. Dacă e și următorul supraplin?”, a declarat un alt pasager.

Oamenii au sesizat Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Sibiu, o echipă de inspectori deplasându-se la fața locului pentru a stabili cum stau lucrurile.

„Am fost sesizați de către pasagerii care nu au putut fi îmbarcați de compania Lufthansa și am venit, am cercetat la fața locului. S-au găsit până la urmă soluții ca pasagerii să fie repuși pe alte zboruri și trimiși la destinația pe care o au. În cursul zilei de astăzi (marți – n.r) vor putea pleca toți. A durat în jur de trei ore până am cercetat și am constatat că într-adevăr oamenii s-au încadrat în timp”, a declarat corespondentului MEDIAFAX Arpad Fekete, șeful Biroului de Control al CJPC Sibiu.

El a precizat că pasagerii urmează să fie îmbarcați pe baza biletelor cumpărate deja.

Potrivit oficialilor Aeroportului Sibiu, compania Lufthansa a trimis un reprezentant pentru a verifica situația creată și modul în care s-a produs vânzarea unui număr mai mare de bilete pentru cursa respectivă.

Conform orarului de zbor de pe Aeroportul Sibiu, următoarea cursă Lufthansa către Munchen este programată pentru ora 18.00.

Citește și