Germania exportă mașini second-hand cu motor diesel într-un ritm record, în contextul în care șoferii au un sentiment de nesiguranță legat de interzicerea mai multor modele diesel anunțate în majoritatea orașelor germane.
Aceste interdicții care au fost anunțate în urma scandalului Dieselgate, au propulsat exporturile de diesel cu peste 20% anul trecut, acesta fiind un ritm record, potrivit studiului publicat de o universitate nemțească, citată de Bloomberg.
Au fost deja anunțate restricții privind autovehiculele diesel mai vechi în Stuttgart și Hamburg, cu scopul de a aduce nivelurile de poluare a aerului în conformitate cu normele Uniunii Europene.
Italia, cu 22.400 de autovehicule și Austria cu 21.600 au fost cei mai mari importatori de mașini second-hand anul trecut, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de mașini. România este pe locul șapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de mașini importate, potrivit Biroului Federal de Statistică.
Cumpărătorii străini beneficiază de prețuri reduse, potrivit raportului, care a fost semnat și de cercetătorul Bjorn Helmke.
Germania a exportat în total 239.541 de automobile second-hand anul trecut, cel ai înalt nivel din 2006 până în prezent. Italia și Austria au cumpărat peste 20.000 de vehicule fiecare, în timp ce livrările spre Franța și Spania au crescut cu peste 30%.
Această creștere la nivelul exporturilor de mașini diesel second-hand din Germania coincide cu o stagnare a numărului de înmatriculări noi.
Consumatorii cumpără mai multe automobile pe motorină, un trend care a început odată cu scasndalul Dieselgate în 2015, când Volkswagen a fost acuzată că ar fi fraudat testele de emisii în circa 11 milioane de mașini la nivel global.