Scarlat: CNAIR are un protocol de colaborare semnat cu Waze pentru Harta interactivă
„Noi cu cei de la Waze avem un protocol semnat, mai trebuie să facem câțiva pași, dar nu m-aș hazarda să vă dau un termen când vom definitiva acest protocol și vom lansa această aplicație poate chiar și în aceeași platformă cu cei de la Waze. În orice caz, există un protocol de colaboare și în mod sigur vom face schimb de informații și vom găsi cea mai bună soluție, astfel încât să fie în regulă și pentru cei care folosesc Waze-ul și pentru cei care folosesc aplicația noastră”, a afirmat, marți, Sorin Scarlat, directorul CNAIR, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Harta va pune la dispoziția șoferilor informații privind drumurile afectate de înzăpeziri sau aflate sub coduri meteo, la interval de maxim 20 de minute de la luarea deciziei de aplicare a restricțiilor.
„Am conceput această platformă pentru a pune în evidență zonele sau drumurile care sunt supuse riscurilor de înzăpezire. E important ca cei care utilizează rețeaua de drumuri naționale în această perioadă să aibă acces la aceste date în primă fază și să fie pregătiți în a găsi o altă rută de transport dacă unele drumuri au probleme. Există un dispecerat care va avea activitate permanentă, în momentul în care s-a dispus aplicare restricției, în maxim 20 de minute veți avea introdusă în platforma hărții această restricție. Ne axăm pe scurtarea duratei din momentul luării deciziei până la încărcarea informațiilor în această platformă. (…) Toate fenomenele meteorologice care se desfășoară vor fi introduse în această hartă”, a explicat directorul CNAIR.
Deciziile de aplicare a restricțiilor vor fi luate în colaborare cu Poliția Rutieră.
„Până acum erau comunicate date de Compania de Autostrăzi cu privire la restricții, dar flexibilitatea Companiei va trebui extinsă. Până acum foloseam aceste comunicate. Dacă citim legea, administratorul drumului este Compania de Autostrăzi, dar deciziile se iau împreună cu cei de la Poliția Rutieră, cei care asigură circulația optimă pe drumurile naționale. Deciziile se vor lua de comun acord cu cei de la Poliția Rutieră. Harta este disponibilă doar în română și doar pe site-ul Companiei”, a mai spus Sorin Scarlat.
Datele companiei provin din partea Administrației Naționale de Meteorologie. „Avem un contract cu ANM-ul și primim frecvent informări cu privire la starea vremii. Dacă apar fenomene, gen cod galben, cod portocaliu, acel fenomen este detaliat, zona care va fi afectată și vom suprapune cu rețeaua de drumuri naționale și vom ști care drumuri sunt sub avertizare de cod”, a mai precizat Scarlat.
Începând de marți, pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pot fi accesate hărțile interactive care prezintă situația drumurilor naționale și sectoarele cu risc de înzăpezire. Cele două hărți au fost dezvoltate de către Centrul De Studii Tehnice, Rutiere si Informatice – CESTRIN, fără costuri suplimentare, în cadrul unui proiect pilot care va fi finalizat prin lansarea unor aplicații pentru dispozitivele mobile.