Schimbare importantă în industria turistică din România. Concurența care lovește în litoralul de la Marea Neagră
„Pot să vă spun că (turismul balnear – n.r.) a înregistrat o creștere foarte mare, o creștere mult mai mare decât a înregistrat litoralul anul acesta. Pentru că litoralul anul acesta avut o creștere normală. Noi am calculat-o undeva la 10 – 12 la sută în acest moment, încă nu s-au terminat calculele. Balneo a avut undeva spre 18 – 20 la sută. Creșterea a fost foarte mare pentru că s-au făcut și acolo investiții foarte multe”, a declarat Dragoș Răducan, precizând că și costurile ridicate de pe litoral, cât și, uneori, distanța mare, i-a făcut pe unii turiștii să aleagă stațiunile balneare în detrimentul celor de la malul mării.
Potrivit lui Răducan, mulți români au preferat aqua park-ul litoralului pentru care ar fi avut de străbătut 500 – 600 de kilometri.
„Pentru mulți români aflați la o distanță mai mare de 500 – 600 de kilometri este mai ușor, rentabil, convenabil, să meargă într-un aqua park sau într-o stațiune balneară care dispune de o piscină. Și au apărut foarte multe parcuri acvatice, în special în vestul țării, care atrag mai mult din punct de vedere financiar. Pentru că, să nu uităm, în continuare turistul român nu este un turist bogat și distanța de la, dau un exemplu, Oradea până la litoral este prea mare din punct de vedere al timpului, al infrastructurii de transport. Și dacă ne gândim cât costă o zi de intrare într-un aqua park, uneori e chiar mai ieftin decât un șezlong în plin sezon pe litoral”, a mai spus Răducan.