Noile funcții constau în sisteme pentru frânarea de urgență, tehnologii de menținere a direcției și dispozitive care detectează starea de oboseală/somnolență, scrie incont.stirileprotv.ro.
Măsurile sunt foarte necesare, dacă ținem cont că, potrivit statisticilor, în fiecare an în UE mor 25.000 de oameni în accidente rutiere și alți 140.000 sunt răniți.
Mașinile noi vor trebui echipate cu 30 de funcții noi, printre care și o „cutie neagră”, care va înregistra datele unui posibil accident.
Performanța României în domeniul siguranței rutiere nu s-a îmbunătățit în ultimii ani.
Conform datelor disponibile, 8% dintre accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale și 37% în zonele urbane.
Aproape 14% dintre persoanele decedate pe drumurile UE au vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, în timp ce doar 8% din populația europeană se încadrează în această categorie de vârstă. În schimb, din cauza schimbărilor demografice, procentul deceselor oamenilor în vârstă (peste 65 de ani) a crescut de la 22% în 2010 la 27% în 2017.
76% dintre accidentele rutiere fatale au afectat bărbații și 24% femeile. Victimele sub 15 ani reprezintă 2%.