Pe ordinea de zi a celor două Camere ale Parlamentului sunt peste 20 de proiecte de lege care vizează circulația pe drumurile publice.
Multe dintre proiecte au fost respinse de Senat, dar se află în dezbatere la Camera Deputaților care este for decizional. Alte proiecte de acte normative nu au intrat încă în dezbatere.
Iată mai jos cele mai importante proiecte de lege, conform romaniatv.net:
– Doi deputați PSD au inițiat unproiect de lege care prevede amenzi de la 200 la 500 de lei pentru împiedicarea unui autoturism parcat regulamentar de a părăsi locul de parcare. ”Împiedicarea, prin orice mijloace, a unui autoturism parcat regulamentar, de a părăsi locul de parcare, la inițiativa deținătorului acestuia, constituie contravenție se sancționează cu amendă cuprinsă între 200 si 500 de lei”’, prevede proiectul, care în prezent se află în dezbatere la Senat.
– Doi parlamentari PSD au inițiat unproiect de lege care interzice montarea și folosirea mijloacelor speciale de avertizare sonoră și a sistemelor de lumini suplimentare personalizate, nestandardizate. „În circulația pe drumurile publice se interzice deținerea la vedere, montarea și folosirea mijloacelor speciale de avertizare sonoră și a sistemelor de lumini suplimentare personalizate, nestandardizate, care luminează puternic și intermitent pe timpul nopții, precum și deținerea, montarea sau folosirea pe autovehicule a sistemelor care perturbă buna funcționare a dispozitivelor de supraveghere a traficului”, prevede proiectul, care în prezent se află în dezbatere la Senat.
– Mai mulți deputați și senatori PSD au depus o propunere legislativă conform căreiamașinile înmatriculate în Bulgaria pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în țară. „Autoheviculele și remorcile înmatriculate în Bulgaria, deținute de persoane care au domiciliul în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în țară”, stabilește proiectul, care a fost respins de Senat, dar se află la comisiile de specialitate de la Camera Deputaților, care este for decizional.
– Mai mulți deputați și senatori au depus opropunere legislativă prin care se cere pedepsirea cu închisoare de la 5 ani la 10 ani a celor care au o alcoolemie de 0,80 g/l alcool pur in sange. „Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 de g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 10 ani. Persoana care conduce un autovehicul sau tramvai, testat de politistul rutier cu un mijloc tehnic certidficat si depistata ca avand o concentratie de pana la 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat, este obligata sa se supuna recoltarii probelor biologice sau testarii cu un mijloc tehnic omologat si verificat metrologic”, prevede proiectul de lege aflat la comisiile de specialitate din Camera Deputaților. Camera este for decizional.
– 10 parlamentari ai PSD și UDMR au inițiat o propunere legislativă care stabilește căpersoanele care nu au absolvit învățământul primar și secundar inferior sau gimnazial, precum și cele care au fost condamnate, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, nu au dreptul la permis auto.
– Deputați și senatori din mai multe partide auo propunere legislativă conform căreia amenzile pentru circulația pe drumurile publice se fac venit integral la bugetele locale și pot fi achitate la CEC Bank.
– Un senator PNL a propus un proiect de lege prin care toate autovehiculele trebuie echipate cu triunghiuri reflectorizante și vestă refectorizantă, omologate.
– Mai mulți deputați și senatori social democrați și liberali au inițiat opropunere legislativă potrivit căreia persoanele care vor să obțină permisul auto sunt obligate să facă un curs despre metodele de prim ajutor.
Totodată, parlamentarii vor să inițieze un proiect de lege care să stopeze înmultirea masinilor cu volan pe partea dreapta, care circulă in Romania.Posesorii mașinilor cu volanul pe partea dreaptă ar trebui să îndeplinească trei condiții pentru a putea conduce astfel de mașini pe drumurile din România: autoturismul să aibă oglinzi periscopice, soferul să fi făcut un curs de conducere pe mașina modificată și ar trebui să aibă permis eliberat de țara unde sensul de mers este reglementat pe partea dreaptă, cum este de exemplu Marea Britanie.